תיכון עודד מבנה מעבדות ואודיטוריום מפרט טכני מיוחד

Size: px
Start display at page:

Download "תיכון עודד מבנה מעבדות ואודיטוריום מפרט טכני מיוחד"

Transcription

1 - 1 - תיכון עודד מבנה מעבדות ואודיטוריום מפרט טכני מיוחד יולי 2017

2 2 רשימת המסמכים למכרז/חוזה זה: מסמך מסמך א' מסמך ב' מסמך ג' מסמך ג'- 1 מסמך ג'- 2 מסמך ד' מסמך ה' מסמך ו' מסמך מצורף הצעת הקבלן ותנאים נוספים תנאים כלליים מיוחדים מפרט מיוחד ואופני מדידה מיוחדים כתב כמויות מערכת התכניות דו"ח יועץ קרקע מסמך שאינו מצורף תנאי החוזה לביצוע מבנה על ידי קבלן - מדף 3210 )החוזה הסטנדרטי של מדינת ישראל- נוסח תשס"ה 2005(. כל פרקי המפרט הכללי הבינמשרדי לעבודות בנין ואופני המדידה ותכולת המחירים המצורפים למפרטים הכלליים, במהדורתם העדכנית ביותר. הערות: א. המפרטים הכלליים המצוינים לעיל, שלא צורפו למכרז / חוזה זה ואינם ברשותו של הקבלן, ניתנים לרכישה בהוצאה לאור של משרד הבטחון, או להורדה ברשת באופן חופשי בכתובת: כל המסמכים דלעיל מהווים יחד את מסמכי החוזה, בין שהם מצורפים ובין שאינם מצורפים.

3 3 רשימת מתכננים היזם: מועצה מקומית - קדימה צורן טל': פקס: אדריכלות: קורין יחיאל - אדריכלים רח' שד' נחמה 8, רמת גן טל': פקס: קונסטרוקציה: לויתן מהנדסים רח' זכרון יעקב 8, תל אביב טל': פקס: אינסטלציה: משה בן צבי - מהנדסים יועצים רח' יהושע בן נון 27, תל אביב טל': פקס: חשמל ותקשורת: ברבש אורלן מהנדסי חשמל רח' עמק יזרעאל 42, בני ברק טל': פקס: מיזוג אוויר ותברואה: משה בן צבי מהנדסים יועצים בע"מ רח' יהושע בן נון 27, תל אביב טל': פקס: פיתוח פיט לדרר - אדריכלות נוף רח' יותם 23, חיפה טל': פקס: מפרטים וכמויות: מאיר גרינברג - משרד טכני לבנין רח' אהרון דב פוקס 6, בני-ברק טל': פקס: ניהול הפרויקט: יוסי בנאי - נירטל בניה בע"מ טל': פקס:

4 4 מסמך ג'- 1 - תנאים כלליים מיוחדים )המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז/חוזה זה(

5 5 פרק 00 מוקדמות 00.1 תאור העבודה מכרז/חוזה זה מתייחס לביצוע מבנה מעבדות ואודיטוריום תיכון עודד קדימה כמפורט במסמכי המכרז. העבודה - כוללת: עבודות שלד, גמר,מערכות תברואה, מתקני חשמל, מעלית וכו', כמפורט במסמכי המכרז השונים, כולל התחברות לתשתיות מים, חשמל, ביוב, השלמות גידור מוסדי בהתאם לנדרש ותקשורת טלפוניה הקיימות בשטח ביה''ס. בנוסף יבוצעו תשתיות בלבד לתקשורת מחשבים מחיר פאושלי א. כתב הכמויות חולק זה ל- 3 מבנים, הכוללים יחד את תכולת הפרויקט כולו כפי שפורט בתיאור העבודה לעיל: מבנה 01: הקמת המבנה - פאושל מבנה 02: תשתיות חיצוניות ועבודות פיתוח למדידה מבנה 03: שיפוץ מעטפת מבנים קיימים- למדידה מודגש בזאת שהקמת המבנה במסגרת מכרז זה )סעיף בכתב הכמויות( במחיר פאושלי כמפורט במפרט הכללי פרק 00 סעיף מחיר סופי )פאושל(. תחום הפאושל: הקמת מבנה בגבול המסומן בתוכניות פאושל ועד תחתית הביסוס.כולל חפירה כנדרש בתוכניות העבודה כוללת: עבודות פירוקים, עבודות עפר, ביסוס, בטון ובנייה,איטום, נגרות, אינסטלציה, חשמל ומנ"מ, צבע אלומיניום ומסגרות חרש וכן מתקני תברואה, חשמל, מנ"מ, מז"א, אוויר דחוס וכל המתואר בכתב הכמויות בתוכניות ובמפרטים. כמו כן כולל הפאושל חיבור למערכות קיימות או חדשות )מים, חשמל, ביוב, תקשורת כולל שינוי והתאמת תוואי גידור מוסדי במידה וידרש וביצוע גידור מוסדי היקפי על מסד בטון בהתאם לתיכנון(. תמחור העבודות הפאושלי יכלול: התוכניות מפרטים כתבי כמויות מודגש בזאת שבניגוד לאמור בסעיף במפרט הכללי, בכל מקרה בו קיימת סתירה או אי-התאמה או דו-משמעות בין הנדרש במסמכי החוזה השונים )לדוגמה: תוכניות, מפרטים, כתב כמויות וכד'(, תהיה עדיפה הדרישה או ההנחיה בה כלולה הכמות המקסימלית לביצוע )עבודה או פריט, מוצר, חומר וכד'( או האיכות המיטבית לפי העניין. החלטת המפקח בענין זה תהיה מחייבת. ג. ד. רואים את הקבלן כמי שבדק את התוכניות והמפרטים ונוכח לדעת שהם מתאימים ולמשתמע מתוכם ומבטאים את המבנה המושלם והגמור כאמור. לכן לא תוכרנה כל תביעות לשינויים במחיר הסופי כפי שנבקע עקב השמטות או התאמות אחרות או אי התאמות בין התכניות לבין המפרטים. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, במחיר הפאושל כלול גם הכנת פתחים ומעברים לצנרות, תעלות ואלמנטים שונים, בין אם מפורט בתוכניות ובין אם לאו, לרבות שרוולים, מסגרות וכדומה, כולל תאום עם המערכות השונות. ההכנה תבוצע בכל האלמנטים. העבודה כוללת גם תאום )סופרפוזיציה( בין כל מערכות ותשתיות

6 6 המבנה וכן איטום המעברים, תיקונים והשלמות לאחר מעבר המערכות כולל איטומם. ה. תשלומים בגין ביצוע במחיר פאושל יבוצעו לפי "אבני דרך" המפורטים בחוזה. ו. מודגש בזאת כי תוכניות המכרז הינם לעיון בלבד ותוכניות לביצוע ימסרו לקבלן לאחר קבלת צו התחלת עבודה. כמו כן תוכניות הקונס טרם הושלמו כל פרטי הזיון ויש לקחת בחשבון כי כמות הזיון תהיה כ 120 ק"ג למ"ק בטון ז. ח. ט. שינויים/תוספות/הפחתות במבנים הפאושלי. 1 מבלי לגרוע מכל האמור לעיל, המחיר הסופי )הפאושל( ישונה רק אם יחולו שינויים מהותיים לפי דרישה בכתב מאת המפקח. במקרה זה יימדדו השינויים בלבד. עלותם הכספית של השינויים )תוספת או הפחתה( תחושב לפי מחירון "דקל" בניה, בהנחה של 15% ללא כל תוספות בגין קבלני משנה, היקף עבודה, מרחק ו/או תוספת אחרת המופיעה במחירון. 2. מודגש בזאת, ששינוי מיקום כגון הזזת, פתח או דלת, הזזת קיר וכדומה, לא יחשבו כשינויים. בכל מקום במסמכי המכרז בהם קיימים סעיפים המתייחסים לאופני מדידה, סעיפים אלו מתייחסים לעבודות למדידה. בעבודות הפאושל, סעיפים אלו כלולים במחיר הפאושלי ולא נמדדים בנפרד. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, כל המפורט במסמך ג'- 1 כלול בהצעת הקבלן, הן בסעיפים למדידה והן בסעיפי הפאושל. לא תשולם כל תוספת עבור האמור במסמך זה אחריות א. הקבלן מצהיר בזאת שביקר באתר המיועד לביצוע הפרויקט, בדק את תנאי המקום והקרקע לרבות את הצורה והמידות של המבנה המוצע, דרכי הגישה וכו', קרא ולמד את מסמכי המכרז/חוזה הזה, לרבות התכניות הנלוות ושאין לו ולא תהיה לו כל תביעה שהיא בגין קשיי עבודה הנובעים מתנאי המקום ומהאילוצים שהוזכרו לעיל. הקבלן אחראי לכל מלוא העבודה, )לרבות עבודות עפר ומצעים(, עליו לראות את עצמו כאחראי הבלעדי וכאחראי לכל אלמנט בבנין. לא יוכרו כל טענות כלפי ביצוע של אחרים, שכן ניתן לבצע כל בדיקה שהיא מראש. ג. רואים את הקבלן כאדם היודע את מטרת העבודה, כי הוא מומחה ובעל ניסיון בביצוע עבודות מסוג זה וכי בדק ובחן באופן קפדני את התכניות, המפרטים, סוגי חומרים וכל יתר הדרישות למיניהם של עבודה זו וכי הוא בקיא בהם ובתנאי העבודה המיוחדים לשטח בו תבוצע העבודה. לפיכך רואים את הקבלן כאחראי לפעולה התקינה ולשלמותם של המתקנים המבוצעים על ידו ועליו להפנות את תשומת לבו של המפקח בכל פרט בתכניות, טעות בתכנון, אי התאמה במידות וכו', אשר עלולים לגרום לדעתו לכך שהמתקנים לא יפעלו כראוי, זאת בפרק הזמן שהוקצב לו, דהיינו 14 יום ממועד התחלת העבודה. לא עשה כך, רואים אותו כאחראי בלעדי, ועליו לשאת בכל האחריות הכספית והאחרת. רואים את הקבלן כאילו כלל בהצעתו הוצאות כתוצאה מהפרעות בלתי נראות מראש, משבירת צינורות או מתקנים אחרים קיימים, מהעובדה כי טיב הקרקע אינו כטיב שהונח בטרם החלה עבודה, כתוצאה ממזג אויר, כתוצאה מפעולת צד שלישי או מכל סיבה אחרת. הקבלן לא יקבל כל תמורה שהיא עבור הוצאות אלו.

7 7 ד. ה. הקבלן מתחייב לתקן, להחליף ולהחזיר למקומו, על חשבונו, ובאופן מיידי, לפי דרישת המפקח, כל נזק שנגרם בגלל שגיאה בעבודה ואי מילוי הוראות המפקח, שימוש בחומר בלתי מתאים או בטיב גרוע, ביצוע העבודה שלא בהתאם לחוזה, לתכניות ולמפרט, או כל תקלה אחרת שהמפקח מצא את הקבלן אחראי לה, בתנאי שהמזמין יודיע על הנזק במהלך הביצוע או תוך תקופת האחריות והבדק. דעתו של המפקח תקבע סופית את מידת אחריותו של הקבלן. על הקבלן לבצע תיקונים אלה תוך זמן מתקבל על הדעת שיוקצב לו ע"י המפקח. באם לא ימלא הקבלן אחרי דרישה זאת, הרשות בידי המזמין לבצע את התיקון בעצמו או ע"י קבלן אחר, על חשבון הקבלן. המזמין רשאי לחייב את הקבלן בכל ההוצאות שיהיו לו וההפסדים שנגרמו לו או לנכות מסכום כלשהו אשר הוא חייב לקבלן, או להפעיל את הערבות המתאימה שניתנה לו ע"י הקבלן. מודגש בזאת שהעבודה מבוצעת בסמוך למבנים קיימים אשר נמשכת בהם הפעילות השגרתית והשוטפת. על הקבלן לתאם מראש עם המפקח כל עבודה לפני ביצועה ולקבל את הנחיותיו באשר לצורת העבודה ומועדיה על מנת שלא לגרום להפרעות בפעילותם הרגילה של המשתמשים במבנים. באופן מיוחד יקפיד הקבלן על תיאום מועדי הפסקה ו/או ניתוק מערכות הזנה שונות כגון: מים, חשמל, ביוב, תקשורת וכו'. כן נדרש הקבלן להקפיד הקפדה יתרה על נקיטת כל אמצעי הבטיחות הנדרשים על מנת למנוע נזקי נפש ורכוש למבנים הקיימים, תכולתם ולמשתמשים בהם. הקבלן ישא באחריות מלאה לכל פגיעה כזו. ו. הקבלן לא יקבל כל תמורה נוספת בגין כל האמור בסעיף זה אתר ההתארגנות וארגון האתר א. ג. תחום העבודה וההתארגנות יוגדרו לקבלן לפני תחילת העבודה. תחומי העבודה ודרכי הכניסה והיציאה לאתר ייקבעו בהתאם לנתונים הקיימים ובהתאם להוראות המכרז. יש להבטיח כי התנועה בכבישים תימשך בבטיחות מלאה. תוך שבעה ימים מקבלת צו התחלת עבודה יגיש הקבלן לאישור המפקח תרשים ארגון האתר הכולל מבנים קיימים, מבנים מוצעים, דרכי גישה, שערי כניסה ותוואי הגדר. שטח ההתארגנות באתר העבודה יהיה אך ורק במקום שיקבע על ידי המפקח. על הקבלן לקבל אישור מראש בכתב מהמפקח למיקומם של המתקנים השונים גידור תוך 7 ימים מיום הנקוב ב"צו התחלת עבודה" יקים הקבלן באתר, על חשבונו, גדרות, מחיצות ושערים סביב העבודות להגנה על בני אדם ולהגנת הרכוש, כולל שלטי אזהרה "כאן בונים", הכל בהתאם לחוקי הבטיחות ולפי תקנות משרד העבודה. א. הגדר תהיה אטומה, עשויה מפחי "איסכורית" חדשים בגובה 2 מ' לפחות, נסמכים על קונסטרוצית פלדה צבועה. הגדר תענה לדרישות הבטיחות המחמירות ביותר ולהנחיות חוזר מנכ"ל המתיחסות לגידור אתרי בנייה הגובלים עם מוסדות חינוך פעילים. ג. על הקבלן לקחת בחשבון אפשרות שיידרש ע"י המפקח להזיז קטעי גדרות בהתאם להתקדמות העבודה, וזאת ללא תשלום כלשהו. ד. במקומות הדרושים יותקנו שערים להכנסת כלי רכב, ציוד וחומרי בניה והולכי רגל, אשר יוחזקו במצב נעול במהלך כל העבודה. השערים יהיו אטומים ע"י פח + שלד מפלדה צבועה.

8 8 ה. ו. הגדר והשערים יפורקו ע"י הקבלן בגמר הביצוע ויפונו מהאתר. כל ההוצאות עבור מילוי דרישות סעיף זה ע"י הקבלן, נקיטת כל אמצעי הבטיחות וכו', תחשבנה ככלולות במחירי היחידה השונים שבכתב הכמויות ולא ישולם לקבלן עבורן בנפרד. שמירה הקבלן ידאג לשמירה על הציוד, החומרים והמבנים. אם יקרה קלקול, אבידה או גניבה למבנים, לחומרים, לציוד, לכלים ולמכשירים שהונחו ע"י הקבלן או בידיעתו בשטח המבנה, ישא הקבלן בכל ההפסד ולא תחול כל אחריות על המזמין. מבנה למפקח תוך 7 ימים מיום הנקוב ב"צו התחלת עבודה", יקים הקבלן, על חשבונו, במקום שיורה עליו המפקח מבנה מוגן בפני השפעות מזג האוויר לשימוש המפקח. שטח המבנה 12 מ"ר לפחות ובגובה מינימלי של 2.5 מ'. המבנה יכלול מיני מטבחון אשר ישמש את המזמין ובאי כוחו ויחובר בחיבור זמני לחשמל, לטלפון, מים וביו המבנה יכלול: דלת אטומה ניתנת לנעילה, 2 חלונות מזוגגים במידות 80X80 ס"מ לפחות כולל רשת נגד יתושים וסורגים למניעת פריצה, ריצוף או חיפוי רצפה, מזגן מפוצל של 2.5 כ"ס, וירוהט בשולחן ישיבות, 10 כסאות, לוח קיר משעם לתליית תכניות וארון פח עם שתי דלתות ניתן לנעילה, 2 שולחנות עבודה וכל ריהוט נוסף שידרש ע"י המפקח. א. ג. ד. ה. ו. ז. על הקבלן לדאוג להתקנת 2 קוי טלפון סדיר לשימוש המפקח, עבור תקשורת טלפון ופקסימיליה, כולל אספקת מכשיר טלפון, מכשיר פקסימיליה ומכונת צילום צבוענית בגודל 3A כולל אספקת דפי צילום A3 ואחזקתם לכל אורך תקופת הביצוע. כמו כן, יספק טלפון סלולרי לשימוש הפיקוח. הקבלן ידאג לתקינותו המלאה של מכשיר הפקס ויחליפו בחדש אם התקלקל, תוך יום עבודה אחד. על כל יום ללא מכשיר פקס "עובד" באתר יופחת סכום של 300 ש"ח מחשבונו של הקבלן. על כל יום בו לא יהיה המבנה והציוד הרשום בסעיף זה קיים ומתפקד באתר יופחת מחשבון הקבלן סכום של 1,000 ש"ח. הקבלן יספק למשרד המפקח מחשב נייד פנטיום 1.86, GHS 4 כולל דיסק קשיח ברזולוציה,DPI A מסך,17" מדפסת צבעונית זכרון,BM 1024,GB 120 כונן דיסקטים "3.5, 1.44 כונן,CD-ROM צורב, מודם 56,600 כולל חיבור לאינטרנט, תוכנות "אוטוקד",,MS PROJECT,MS OFFICE, OUTLOOK "בנארית" לעריכת החשבונות, מחירון ''דקל'' מעודכן ליום תחילת העבודות, מדפסת לנייר בגודל 3A לשימוש המפקח. בנוסף יתקין הקבלן, על חשבונו, במקום שיורה עליו המפקח מבנה שירותים ברמה סניטרית לשביעות רצון המפקח אשר ישמש את המפקח ואת צוות עובדי הקבלן לרבות חיבור לרשת החשמל, המים והביוב כולל אספקת נייר טואלט ומגבות נייר באופן סדיר. הקבלן ישא בהוצאות הניקיון והאחזקה של המבנים הנ"ל ככל שיידרש לצורך עבודתם כולל תשלומי האגרות השונות כגון: תשלום עבור מים, חשמל, אינטרנט, טלפון ו/או דמי שימוש ואחזקה כולל תשלום עבור השיחות של אמצעי תקשורת אחרים אשר הועמדו לרשות המפקח ושימושו במשך כל זמן העבודה. כל ההוצאות הכרוכות בהקמת המשרד עבור המפקח ואספקת הציוד כמתואר לעיל, כולל אחזקתו השוטפת במשך כל תקופת העבודה ופירוקו לאחר השלמת העבודות - יחולו על הקבלן ויראו אותן ככלולות בהצעתו.

9 9 ח. מובהר כי אם תידרש במהלך הביצוע העתקת המבנה ממקום למקום, אם כתוצאה משלביות הביצוע ואם עקב דרישה מפורשת של המפקח או מכל סיבה אחרת, יעשה זאת הקבלן באופן מיידי, על חשבונו, כולל העתקת כל המערכות המחוברות למבנים וחיבורן מחדש. משרד לקבלן הקבלן מחוייב להקים, על חשבונו, משרד באתר לשימושו. יש לדאוג שהמשרד יהיה תמיד במצב נקי ומסודר, גודל המשרד בהתאם להוראות המפקח במקום. במשרד בא-כוח הקבלן, המתואר לעיל, יש לשמור על כל התכניות, מסמכי ההסכם, המפרט וכתב 00.8 הכמויות, יומני העבודה והוראות המפקח בכת בגמר העבודה יש לפנות את המשרד ולהחזיר את השטח לקדמותו. מודגש בזאת שמשרד הקבלן יהיה נפרד ממבנה המפקח שלט תוך 10 ימים מיום הנקוב ב"צו התחלת עבודה", יתקין הקבלן, על חשבונו, שלט פח בגודל 3X4 מטר לפחות, באתר הבנייה או בסמוך לו. השלט יכיל את שם העבודה, שמות המתכננים, שם הקבלן ופרטים נוספים. תוכן השלט, צורתו, גודל האותיות, צורת ומיקום ההתקנה, אישור חישוב היציבות הקונסטרוקטיבית שלו וכל עניין אחר הקשור בשלט - יקבעו בלעדית ע"י המפקח. א. ג. ה. הקבלן יגיש למפקח אישור ממהנדס על קונסטרוקצית השלט ואופן התקנתו באתר. על הקבלן להביא בחשבון, כי יתכן שבמהלך הפרוייקט יידרש לשנות את מיקומו של השלט, ללא תמורה, כתוצאה מאילוצים של התקדמות העבודות או עקב דרישות של המפקח או מכל סיבה אחרת. פרט לשלט זה לא יורשה כל שילוט אחר אלא עם הורה על כך המפקח ו/או נדרש ע"פ חוקי הבטיחות. הקבלן יגיש לאישור את תכנון השלט. מים וחשמל הקבלן אחראי לאספקת המים והחשמל. מועדי ניתוק מערכות מים וחשמל קיימות )באם יידרש לצורך התחברות( יתואמו עם המפקח כדי שלא יגרום הפרעה למזמין. בכל מקרה של אספקת מים וחשמל ע"י המזמין כפי שיוסדר בין הצדדים לא יהיה המזמין אחראי לכל נזק שייגרם לקבלן בגין הפסקת מים או חשמל מכל סיבה שהיא. כ"כ במקרה זה ישא הקבלן בתשלום למזמין. תשלום זה לא יפחת מעלות החשמל והמים כפי שהם עולות למזמין. תנועה בשטח המזמין נתיבי התנועה בשטח המזמין אל מקום העבודה וממנו ייקבעו מזמן לזמן ע"י המזמין. כלי רכבו של הקבלן וכל העובדים מטעמו ינועו אך ורק בנתיבים אלו. חוקי ונהלי התנועה בשטח המזמין יחולו על הקבלן והעובדים מטעמו והקבלן מתחייב לציית לכל הוראות המזמין בעניין זה. הקבלן מתחייב לשמור על שלמות נתיבי התנועה שנקבעו לו ויתקן, על חשבונו, כל נזק שיגרם להם בגין שימוש הקבלן כגון נזק מרכב זחלי, גרירה, שפיכת בטון, פיזור חומר וכיו" דרכי גישה ארעיות במידה שידרשו דרכי גישה ארעיות - הן תבוצענה על ידי הקבלן ועל חשבונו ותוסרנה על ידי הקבלן עם גמר העבודה. במידה שיידרש, יחזיר הקבלן את מצב המקום בו הועברו דרכים אלה לקדמותו. התווית דרכי הגישה הארעיות תיעשה באישורו של המפקח. הקבלן ישמור על עבירות הדרכים בכל עונות השנה לפי הנחיות המפקח. דרכי הגישה הארעיות אינן רכוש הקבלן והקבלן יאפשר שימוש בדרכים אלו לכל גורם אחר ללא תמורה. שירותים מהמזמין ולינת פועלים באתר

10 10 מודגש בזאת שלא תינתן לקבלן אפשרות להשתמש בשירותי המזמין כגון: אוכל, מקלחות ושירותים סניטריים, טלפון וכיו" מודגש בזאת כי לינת פועלים באתר אסורה בהחלט. שמירה על איכות הסביבה הקבלן ינקוט, על חשבונו, בכל האמצעים שנקבעו ע"י הרשויות המוסמכות ו/או ייקבעו ע"י המפקח, כדי למנוע זיהום הסביבה ומטרדי רעש, כמוגדר בתקנות הרלוונטיות, לשביעות רצון המפקח. עבודה בשעות היום בימי חול בכפוף לכל הוראה אחרת בהסכם, לא תיעשה כל עבודת קבע בשעות הלילה, בשבת, במועדי ישראל, או בימי שבתון אחרים, ללא היתר בכתב מאת נציג המזמין, מלבד אם העבודה היא בלתי נמנעת או הכרחית בהחלט. במקרה כזה, יודיע הקבלן על כך למפקח ועליו לקבל את אישורו המוקדם. כמו כן, ידאג הקבלן לקבלת אישורים מתאימים מטעם הרשות המקומית, משרד העבודה ו/או רשויות רלוונטיות אחרות. תיאום עם המפקח כל העבודות תבוצענה בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם המפקח במקום, אין להתחיל בביצוע עבודה כלשהי ללא תיאום מוקדם עם המפקח. יודגש במפורש כי תפקיד המפקח ומנהל הפרויקט מטעם המזמין הוא יצוג המזמין בהיבט ההנדסי. יתר נושאי הניהול )לרבות בטיחות ואחריות לביצוע ולביקורת על הטיב( חלים על הקבלן. כוח אדם א. ג. הקבלן מתחייב לספק, על חשבונו, את כל העובדים הדרושים לביצוע העבודות, את ההשגחה והפיקוח עליהם, אמצעי תחבורה, ניהול האתר וכל דבר אחר הכרוך בעבודתם כשהם נתונים לפיקוחו, מרותו והשגחתו במישרין או באמצעות באי כוחו המוסמכים. הקבלן ינקוט בכל הצעדים האפשריים כולל העסקתם של פועלים זרים מחו"ל ובלבד שלא יגרם שום פיגור בקצב התקדמות העבודה בהתאם ללוח הזמנים של הפרוייקט ושלבי הביניים של לוח הזמנים. הקבלן יעסיק רק עובדים בעלי תעודת זיהוי ישראלית )או פועלים זרים מאושרים כחוק - האישור המעיד על כך נמצא עמם קבוע באתר(. שום בעיה הכרוכה בהעסקתם של הפועלים השונים לא תתקבל כעילה לעיכובים ולפיגור בקצב העבודה ו/או כוח עליון וכד' מהנדס ביצוע לניהול הפרויקט מטעם הקבלן ומנהל עבודה באתר א. לצורכי תיאום, ניהול ופיקוח על ביצוע העבודה, יעסיק הקבלן, באתר, באופן קבוע ובמשך כל תקופת הביצוע: מנהל עבודה ראשי בעל ניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בישראל בביצוע עבודות דומות. מהנדס ביצוע אשר יהיה מנהל הפרויקט מטעם הקבלן ואשר רשום בפנקס המהנדסים ואדריכלים, בעל ניסיון מוכח של 10 שנים לפחות בישראל בביצוע עבודות דומות. המהנדס יחתום ברשות המקומית ובכל מקום שידרש כאחראי על הביצוע, אחראי לביקורת וכאחראי בטיחות. חתימותיו יעשו )בין היתר( על תוכנית ההגשה להיתר ועל כל הנדרש לקבלת טופס 4. לעבודות סימון )לרבות חידוש הסימונים( ולמדידות )לרבות בגמר ביצוע כלונסאות ולקראת יציקת הרצפות( ולכל נושא נדרש לרבות דרישה שתנתן ע"י המפקח, על הקבלן להעסיק במקום בקביעות מודד מוסמך עם מכשירי מדידה וכלי עזר תאודוליט, מד מרחק אלקטרוני, מאזנת אוטומטית וכדומה( במספר ובאיכות נאותים, כפי שיקבע מהמפקח. כל מדידה שתידרש ע"י המפקח תבוצע ע"י המודד ללא תשלום כלשהו

11 11 ג. ד. ה. ו. המפקח רשאי לבקש החלפת מי מהם מאנשי הצוות הנ"ל באם ימצא כי אינם מתנהגים כראוי או אינם מתאימים לתפקידם. במקרה ותידרש החלפה, תתבצע ההחלפה תוך 5 ימים מיום הודעת מנהל הפרוייקט. העדרו של מי מהם מאנשי הצוות הנ"ל, ללא רשות מאת המפקח, תוכל לשמש, בין השאר, עילה להפסקת העבודה ע"י המפקח עד לשובו של זה לאתר העבודה. הקבלן יגיש לעיון המפקח קורות חיים של כל אנשי צוות העבודה. המזמין רשאי לדרוש החלפת אנשי הצוות הנ"ל בלי לנמק את החלטתו. כל ההוצאות הכרוכות במילוי דרישות סעיף זה ע"י הקבלן יחולו על הקבלן ולא ישולם לקבלן עבורן בנפרד. מינוי צוות הקבלן המפורט לעיל יבוצע תוך שבוע מיום הנקוב ב"צו התחלת עבודה" קבלני משנה וספקים א. ג. העסקת קבלני משנה ע"י הקבלן הראשי תבוצע רק עפ"י אישור מראש ע"י המפקח, אולם גם אם יאשר המפקח העסקת קבלני משנה, גם אז יישאר הקבלן הראשי אחראי בלעדי עבור טיב הביצוע של העבודות, קבלני המשנה והתיאום ביניהם. המפקח רשאי לדרוש הרחקתו משטח העבודה של קבלן משנה, ספק או כל פועל של קבלן משנה אשר לפי ראות עיניו אינו מתאים לתפקידו ועל הקבלן להחליפו באחר למען ביצוע העבודה. ההחלפה הנ"ל תיעשה באחריותו ועל חשבון הקבלן תוך 5 ימים ולא תשמש עילה להארכת זמן ביצוע. תוך ארבעה עשר יום יגיש הקבלן רשימת ספקים וקבלני מלאכות לאישור המפקח כדלקמן: הקבלן יגיש למפקח רשימה שתכלול לפחות 3 קבלני משנה לכל עבודה אותה הוא מבקש לבצע באמצעות קבלן משנה..1 כל קבלני המשנה שייכללו ברשימה חייבים לעמוד בתנאי הסף להלן: 2.1 קבלן רשום בפנקס הקבלנים, אשר הינו בעל הסיווג הנדרש לביצוע עבודות בהיקף אותו מבקש הקבלן הראשי לבצע באמצעות קבלן משנה זה באותם מקצועות החייבים ברישום. 2.2 בעל נסיון של לפחות 10 שנים בעבודות זהות או דומות לעבודות אותן מבקש הקבלן הראשי לבצע באמצעותם. לרשימת קבלני המשנה המוצעים יש לצרף את הנתונים המפורטים להלן, לגבי כל קבלן משנה בנפרד: 3.1 פרופיל חברה. 3.2 שמות פרוייקטים שביצע הקבלן בשלוש השנים האחרונות, אשר זהים בהיקפם ובמורכבותם לעבודה המפורטת במכרז זה..2.3 לגבי פרוייקטים אלה, יש לציין את שם המתכנן, שנת התכנון והביצוע, ולצרף המלצות כתובות מבעלי תפקידים הנ"ל ביחס לתפקוד המערכות בפרוייקטים אלה )כולל מס' הטלפון שלהם(. לפני אישור קבלן המשנה, המפקח שומר לעצמו את הזכות להיפגש עם קבלני המשנה שיוצעו על ידי הקבלן הראשי, על מנת להתרשם מהנסיון והמקצועיות של הקבלנים המוצעים. יצוין כי ההחלטה בדבר עמידתו של קבלן מסוים בתנאי הסף המפורטים לעיל, מסורה לשיקול דעתו הבלעדי של המפקח, ועל הקבלן להביא זאת בחשבון לפני הגשת הצעתו למכרז זה..4.5

12 12 מודגש כי לא ניתן יהיה להתחיל בעבודות קבלני המשנה ללא אישור בכתב מהמפקח, בדבר הקבלן המאושר לעבודות אלה בפרוייקט זה,.6 שייבחר לפי ההליך המצוין לעיל בקורת העבודה א. ג. ד. ה. הקבלן יעמיד, על חשבונו, לרשות המפקח את כל הפועלים הכלים והמכשירים הנחוצים בשביל בחינת העבודות. למפקח תהיה תמיד הרשות להיכנס למבנה, או למקום העבודה של הקבלן, או למקומות עבודה אחרים, בהם נעשית עבודה עבור הפרוייקט. המפקח רשאי לדרוש מהקבלן תיקון, שינוי והריסה של עבודה, אשר לא בוצעה בהתאם לתכניות או להוראותיו והקבלן חייב לבצע את הוראות המפקח תוך התקופה שתקבע על ידו, על חשבונו. המפקח יהיה רשאי לפסול כל חומר או כלי עבודה, הנראים לו כבלתי מתאימים לעבודה במבנה וכמו כן יהיה רשאי לדרוש בדיקה ובחינה של כל חומר - נוסף לבדיקות הקבועות בתקנים הישראליים. הקבלן לא ישתמש בחומר שנמסר לבדיקה בלי אישור המפקח. המפקח יהיה רשאי להפסיק את העבודה בכללה, או חלק ממנה, או עבודה במקצוע מסוים, אם לפי דעתו אין העבודה נעשית בהתאם לתכניות, המפרט הטכני או הוראות המהנדס. ההפסקה לא תהיה עילה לתביעה כספית כלשהי או לשינוי במועד מסירת העבודה. המפקח יהיה הקובע היחידי והאחרון בכל שאלה שתתעורר ביחס לטיב החומרים, לטיב העבודה ולאופן ביצועה. ו. הקבלן ייתן למפקח הודעה מוקדמת בכתב 72 שעות מראש לפני שהוא עומד לכסות איזו עבודה שהיא בכדי לאפשר לו לבקרה ולקבוע לפני כיסוייה את אופן הבצוע הנכון של העבודה הנדונה. במקרה שלא תתקבל הודעה כזאת רשאי המפקח להורות להסיר את הכיסוי מעל העבודה, או להרוס כל חלק מהעבודה על חשבון הקבלן. ז. השגחת המזמין והמפקח על ביצוע העבודה אינה גורעת מאחריותו המלאה של הקבלן לביצוע העבודה לפי כל תנאי ההסכם. יומן עבודה יומן עבודה ינוהל ע"י המפקח ויהיה במשרדו של המפקח. הקבלן ירושם בו כל יום את: א. מספר הפועלים העוסקים יחד עם סוגם ומקצועם ועבודת מכונות וציוד לסוגיהם. כל החומרים והסחורות שנתקבלו. ג. רשימה מפורטת של העבודות שנעשו בציון מקומן בבניין. ד. מזג האוויר. ה. במדור מיוחד ובאופן בולט: הערות, בקשות ותביעות הקבלן המיועדות למזמין או למפקח אם הוא בחר בדרך זו במקום שליחת מכתב מיוחד. ו. פרטי העבודה היומית שאושרה מראש ובכתב ע"י המפקח. חשבונות בעד עבודות יומיות ייעשו ביומן ורק אם תאושר ספציפית ע"י המפקח ביומן )חתימת המפקח בתחתית היומן אינה אישור לתשלום עבור רג'י(. יומן העבודה ייחתם אחת לשבוע ע"י מהנדס הביצוע או מנהל העבודה מטעמו וע"י המפקח מטעם המזמין. יומן העבודה ינוהל ב- 3 העתקים: הדף המקורי, העתק עבור המפקח והעתק עבור הקבלן. רישומי הקבלן ביומן העבודה אינם מחייבים את המזמין. היעדר הסתייגות בכתב של הקבלן ביומן העבודה לגבי רישומי המפקח באותו שבוע מהוה אישור לנכונותם של הפרטים הרשומים בו. התוויה, סימון וערעור על גבהים קיימים

13 13 א. נקודות הקבע המשמשות מוצא למדידות תימסרנה לקבלן ע"י המפקח במקום המבנה. כל המדידות, התוויות והסימון יבוצעו ע"י הקבלן ועל חשבונו ובמידה שנעשו כבר ע"י גורמים אחרים, יושלמו ו/או יבדקו ויתוחזקו ע"י הקבלן. כמו כן יהיה על הקבלן לבדוק את הגבהים הקיימים המסומנים בתכניות. כל ערעור על גבהים קיימים המסומנים, יוגש למפקח לא יאוחר מ- 10 ימים מיום קבלת צו התחלת עבודה. טענות שיובאו לאחר מכן, לא יילקחו בחשבון. על הקבלן להתקין נקודות קבע נוספות לפי הצורך או להתקין מחדש נקודות אשר נעקרו ממקומן מסיבה כלשהי. למטרות אלו יעסיק הקבלן, על חשבונו, מודד מוסמך, ויספק, על חשבונו, את כל המכשירים והאביזרים הדרושים לשם כך, וזאת תוך כל תקופת העבודה עד למועד סיומה ומסירתה. על הקבלן יהיה להרוס ולבנות מחדש, על חשבונו, כל עבודה שתבוצע לפי סימון בלתי נכון. הקבלן יעסיק על חשבונו מודד מוסמך בכל משךביצוע הפרויקט לכל משימה שיטיל עליו המפקח המודד המוסמך, במסגרת תפקידו, יהיה זה שיסמן את כל חלקי הבנין לפני הביצוע ובין היתר יסמן את מרכזי הכלונסאות לפני הקידוח. המודד המוסמך יבצע, לאחר יציקת הכלונסאות מיפוי של מרכזי הכלונסאות ויעביר את המיפוי למפקח. הגנה בפני נזקי אקלים ומי תהום במהלך כל זמן ביצוע העבודות השונות ינקוט הקבלן בכל האמצעים הדרושים להגנת המבנה/העבודה, הציוד הכלים והחומרים בפני השפעות אקלימיות לרבות גשמים, רוח, אבק, שמש וכו'. הקבלן ינקוט בכל האמצעים הדרושים כדי למנוע הצטברות מי גשמים ו/או מי תהום בשטח העבודה וירחיקם במהירות המרבית למקום שיקבל את אישורו המוקדם של המפקח. אמצעי ההגנה יכללו כיסוי, אטימה, אספקת משאבות מים והפעלתן, הערמת סוללות, חפירת תעלות לניקוז המים, אחזקתן במצב תקין במשך כל תקופת ביצוע המבנה/העבודה וסתימתן בגמר הביצוע וכן בכל האמצעים האחרים שיידרשו על ידי המפקח. כל אמצעי ההגנה הנ"ל יינקטו על ידי הקבלן, על חשבונו הוא, והכל באופן ובהיקף שיהיו לשביעות רצונו המלאה של המפקח. כל נזק שייגרם לעבודות גם אם נקט הקבלן בכל האמצעים הדרושים אשר אושרו ע"י המפקח, יתוקן ע"י הקבלן ועל חשבונו בהתאם להוראות המפקח ולשביעות רצונו המלאה. להסרת ספק מודגש בזה כי עיכובים בעבודה הנגרמים עקב תנאי מזג אויר, לרבות גשמים, לא ייחשבו ככוח עליון. אחריות למבנים ומתקנים קיימים הקבלן יהיה אחראי לשלמות מבנים ומתקנים קיימים, עיליים ותת קרקעיים, באתר העבודה ובדרכי הגישה אליו ויתקן, על חשבונו, כל נזק שייגרם להם כתוצאה מביצוע העבודה. עם גילוי מתקן תת קרקעי על הקבלן להודיע מיד למפקח ולקבל את הוראותיו על אופן הטיפול בו. הקבלן ינקוט בכל אמצעי הזהירות והבטיחות כדי למנוע נזק או פגיעה באנשים, במבנים, במתקנים ובתכולתם ויישא באחריות מלאה לכל נזק או פגיעה כאמור. חפירה תת-קרקעית לפני ביצוע חפירה בידיים או בכלי מכני, על הקבלן יש לוודא כי אין כבלים או צינורות בתוואי החפירה כגון: כבלי חשמל, תקשורת, קווי ביוב, מים וכיו" לפני ביצוע כל עבודת חפירה, ישיג הקבלן אישורי חפירה מ"בזק", חברת החשמל, חב' הכבלים, רשות העתיקות וכל גורם אחר בעל תשתית תת- קרקעית. )לרבות מהאחראים באשל הנשיא(. הקבלן יישא באחריות מלאה ובלעדית לכל פגיעה במתקנים הנ"ל בין אם קיבל ובין אם לא קיבל אישור לחפירה מהמפקח או מכל גורם אחר. יינקטו צעדים חמורים נגד קבלנים אשר יגרמו לנזק מבלי להודיע עליו. הקבלן מצהיר בזאת כי הוא מקבל על עצמו אחריות מלאה לנזק שייגרם לאותם מבנים ומתקנים

14 14 קיימים ומתחייב לתקנם, על חשבונו, לשביעות רצון המפקח ולשאת בכל ההוצאות הישירות והעקיפות שנגרמו כתוצאה מהנזק הנ"ל בטיחות א. בטיחות ואמצעי זהירות למען הסר ספק מובהר כי הקבלן ייחשב לקבלן ראשי לכל דבר וענין, ולרבות לענין פקודת הבטיחות בעבודה )נוסח חדש(, התש"ל והתקנות על פיה. בנוסף לאמור בתנאים הכלליים ובכל דין ומבלי לפגוע בכלליות האמור בהם, מתחייב הקבלן על מנת למנוע תאונות, מפולות, שריפות וכו' בשטח העבודה, לשמור על כל דין המתייחס לבטיחות ועל נוהלי עבודה בטוחים מקובלים ובמיוחד ישים לב לנושאים כדלהלן: הודעה על מינוי מנהל עבודה במכתב רשום למפקח האיזורי של משרד העבודה, תוך 2 ימים מתאריך הוצאת צו התחלת העבודה. החזקת פנקס באתר הבניה בו תרשמנה תאונות וכו'. בכניסה למבנה יוצב שלט בו יצויין שם הקבלן פעולות הבניה ושם מנהל העבודה, וכן יוצב שלטי אזהרה מתאימים שבמקום מבוצעות עבודות בניה ושהכניסה לשטחים אלה אסורה. במידה ונעשות הריסות הן תבוצענה תחת הנהלתו הישירה של מנהל עבודה מוסמך לעבודות הריסה. העובדים בהריסה יצויידו בכובעי מגן, נעלי בטיחות ומשקפי מגן, במידת הצורך )סעיף 88 של התקנות(. לספק לעובדים כלי עבודה תקינים )לרבות: פטישים, אזמלים וכו'( כובעי מגן )מקום שקיים סיכון של עצמים נופלים(, משקפי מגן )בריתוך, חיתוך, סיתות, שברי בטון וכו'( - הכל לפי הדין והצורך. כל הציוד, לרבות מעליות, מנופים וכלי הרמה אחרים, יהיו תקינים לחלוטין עם תעודות בדיקה שגרתיות ועדכניות וברות תוקף של בודקים מוסמכים. הציוד יופעל רק על ידי עובדים המורשים והמוסמכים לכך. לא לחבר לרשת החשמל ציוד חשמלי אשר לא נבדק קודם על ידי חשמלאי מוסמך שאישר זאת בכתב )ביומן העבודה(. לא להשתמש באש גלויה בריתוך, חיתוך עבודות ביטומן חם ועבודות אחרות שעלולות לגרום לשריפה, אלא לאחר קבלת אישור לביצוע העבודה ואופן ביצועה מאת המנהל מאידך, אישור של המנהל אינו משחרר את אחריותו המלאה והבלעדית לכל נזק שעלול להגרם עקב ביצוע העבודות הנ"ל. בטיחות בעבודה ומנוי אחראי לבטיחות. 1 הקבלן ימנה מטעמו ממונה על הבטיחות באתר כנדרש בחוק ויודיע על כך למפקח האזורי, תוך 2 ימים מקבלת צו התחלת העבודה, הכל בכפוך לאמור בפקודת הבטיחות בעבודה )נוסח חדש( תש"ל ממונה הבטיחות יעביר למנהל הפרויקט דו"ח חודשי )אחת לחודש( על מצב הבטיחות באתר. המידה ולא ימונה ממונה בטיחות ו/או לא יוגש דוח למנהל הפרויקט,חמנה מנהל הפרויקט ממטנה בטיחות חיצוני ועלותו תקוזז מח-ן הקבלן בתוספת 15% דמי טיפול יהיה הקבלן אחראי הבלעדי לכל נושא הבטיחות בעבודה באתר כולו, כולל כל אדם וכל קבלן אחר הנמצא בתוך אתר העבודות. האחראי על הבטיחות כנ"ל יהיה אחראי באתר עד למועד גמר תפקידו והוא יהיה האחרון לעזוב את שטח האתר מטעם הקבלן - כך ששירותי הבטיחות ינתנו על ידי הקבלן עד לרגע סיום עבודותיו..2.3

15 15 למניעת ספק, הקבלן יהיה אחראי לבטיחות עד השלמתו המלאה של הפרוייקט גם ע"י קבלנים שעובדים בהזמנה ישירה של המזמין. אחריותו על הבטיחות תחול גם על הקבלנים הנ"ל וכל מי שמועסק על ידם הקבלן לא יקבל כל תמורה עבור האמור בסעיף פסקאות א ו-ב ועליו לכלול הכל במחירי היחידה של היחידות השונות. ביצוע בשלבים על הקבלן לקחת בחשבון כי העבודה עשויה להתבצע בשלבים כפי שיקבע המפקח וכי המפקח יהיה רשאי לקבוע סדר קדימויות בכל שלב לפי ראות עיניו. הביצוע בשלבים ולפי עדיפויות לא יזכה את הקבלן בתוספת תשלום ולא ישמש כעילה להארכת תקופת הביצוע. תיאום ושירותים לגורמים אחרים מודגש בזאת שהקבלן יהווה קבלן ראשי בפרויקט זה. הקבלן יתן, על חשבונו הבלעדי, שירותים לגורמים אחרים כגון: חברת בזק, חברת החשמל, קבלנים מטעם המזמין לעבודות במבנה אשר אינן כלולות במכרז/חוזה זה, עובדי תחזוקה של המזמין וכל גורם אחר שיורה עליו המפקח השירותים שעל הקבלן לתת לגורמים אחרים יהיו כדלקמן: א. ג. ד. ה. ו. ז. ח. ט. י. יא. י יג. ארגון והכנת שטחי אחסון לפי צרכי לכ קבלן )לפי קביעת המפקח( וכן שטח התארגנות להעמסה ולפריקה של חומרים וציוד. אספקת מים וחשמל לצרכי העבודה ולשימוש האישי כולל לוחות חשמל קומתיים זמניים לשימוש קבלני משנה, לכל אורך התקופה. אפשרות שימוש בטלפון. שרותי שמירה באתר לאחר שעות העבודה ובימי שבת וחג. שרותי מנוף להרמת חומרים, ציוד וכלים של הקבלנים הממונים, וזאת רק לגבי ציוד וכלים המצויים באתר ממילא באותה עת. שרותי בטיחות כגון: אמצעים למניעת נפילה, אמצעים לכיבוי שריפות וכדו', הכל בהתאם לדרישות משרד העבודה. וכן כל הנובע מהיות הקבלן או מי מטעמו האחראי על הבטיחות באתר. אספקת חומרים קטנים כגון: מלט, חול, סיד לצרכי ביטון - כנגד תשלום ישיר. גובה התשלום ייקבע ע"י המנהל. ביצוע סתימת החריצים שיחצבו בקירות ע"י הקבלנים האחרים. תיקוני גבס, ריצוף, חיפויים למיניהם, צבע וכל סוגי הטיח במקומות שהגבס ו/או הטיח ו/או הריצוף והחיפויים ייפגמו. התקנת שרוולים ומסגרות בטפסנות, הסדרת פתחים לנ"ל במחיצות גבס. פתיחת וסגירת פתחים למעברי צנרת ותעלות באלמנטים הקונסטרוקטיביים ובקירות בנויים ומחיצות וציפויי גבס ולפי קביעת המפקח. גימור והכנה לצבע בפתחים ובמעברים לאחר ביטון ההתקנות, הצנרת, תעלות, הסולמות לכבלים וכיו"ב לרבות במחיצות ובציפויי גבס. שימוש בפיגומים לכל סוגי העבודות וזאת רק לגבי פיגומים הקיימים ממילא באותה עת באתר.

16 16 יד. טו. טז. יז. יח. סיתות/שבירה של אלמנטי בטון, בלוקים, ריצוף וכיו"ב שכתוצאה מליקוי מכל סוג המפריע להמשך העבודה וכן התיקונים הכרוכים בכך - תוך חיוב יחסי של הקבלנים הממונים עפ"י קביעת המפקח. עבודות ניקיון ופינוי הפסולת - לרבות זו של הקבלנים האחרים. הגנה סדירה של ציוד ו/או עבודות של גורמים אחרים כך שלא יפגעו ע"י עובדי הקבלן. כל שרות אחר המופיע באחד ממסכי המכרז/החוזה. הבהרות נוספות לגבי עבודות שיבוצעו ע"י קבלנים אחרים למניעת ספק מודגש במפורש כי המזמין לא ישא בכל נזק או פגיעה שיגרמו ע"י קבלנים אחרים. המזמין לא יכיר בכל תביעה של ניהול מתמשך עקב פיגורים של קבלנים אחרים. הרשום לעיל בא להוסיף ולא לגרוע מהרשום בכל סעיף אחר ממסמכי המכרז והחוזה. חומרים אשר יסופקו ע"י המזמין המזמין רשאי לספק לקבלן כל חומר ו/או מוצר אחר שיראה לנכון לנכות מחשבון הקבלן בעת אספקת חומר זה. כל חומר ו/או מוצר שיסופק כנ"ל ייבדק ע"י הקבלן והוא יקבלו במקום יצורו בארץ או בנמל ישראל במקרה של ייבוא, יובילו למקום העבודה ויהיה אחראי לשמירתו לשלמותו ויקבעו במקום כדרוש. הקבלן יודיע למפקח על כל חומר מיד עם הגיעו למקום העבודה. חומרים ו/או מוצרים שיפגעו או יישברו, יוחלפו בחדשים ע"י הקבלן, על חשבונו, לשביעות רצון המפקח. הקבלן יהיה אחראי לכל אחור שיגרם בגלל הצורך להחליף מוצרים כאלה. חומרים שהקבלן לא השתמש בהם יוחזרו למזמין עם תום העבודה. לוח זמנים א. ג. לא יאוחר מאשר 7 ימים מיום מתן צו התחלת העבודה יוגש ע"י הקבלן לוח זמנים שייערך בשיתוף פעולה עם המפקח ובהתאמה למועד סיום העבודה כפי שנקבע במסמכי המכרז. הקבלן נדרש לאשר לוח זמנים זה אצל המפקח. הלוח יהיה ערוך בצורת לוח גנט ויכלול את כל הפעילויות הנדרשות. וסימון פעילויות בנתיב הקריטי של הפרויקט. לוח הזמנים יתוקן ויעודכן מידי חודש וישקף את הסטיות והשינויים העתידים להיווצר מסיבה כלשהי, עדכון יהיה אך ורק לגבי סדר העבודות והקשר ביניהן. בשום אופן לא יגרמו עדכונים אלה למועד חדש לסיום העבודה. כל איחור שיאותר לגבי לוח הזמנים המאושר שהוגש ע"י הקבלן ישמש הוכחה כי קצב התקדמות העבודות אינו מבטיח את השלמת המבנה כולו בזמן ועל הקבלן יהיה לאחוז מיד בכל האמצעים להבטחת זירוז העבודה כפי שיורה המפקח. תגבור קצב העבודה יחליט המפקח כי התפוקה אינה מספיקה כדי לעמוד בלוח הזמנים, הוא יוכל ע"י הוראה בכתב להורות לקבלן להגביר קצב ביצוע העבודה ע"י: - הבאת ציוד נוסף בכמות וסוגים לפי קביעת המפקח. - הגדלת כמות העובדים לסוגיהם השונים. - עבודה בלילות וימי מנוחה, כפוף לסעיף לעיל, ולעשות כל דבר שהתנאים יחייבו כדי למנוע חריגה הזמנים המוקצבים. רואים את הקבלן כמי שלקח בחשבון בעת הגשת הצעתו את כל הדרוש כדי לעמוד בלוח הזמנים, לרבות האמור לעיל, הקבלן לא יהיה זכאי לכל תוספת או פיצויים בגין: תגבור הציוד, תגבור כוח אדם, עבודת שעות נוספות בלילות ובימי מנוחה וכיו" במקרה של צורך בעבודה של שעות נוספות, שעות לילה ובימי מנוחה, יהיה על הקבלן לפעול כאמור בסעיף לעיל.

17 17 מוצר "שווה ערך" המונח "שווה ערך" )ש"ע(, אם נזכר במסמכי מכרז/חוזה זה פירושו שרשאי הקבלן להציע כאלטרנטיבה מוצר שווה ערך, מבחינת טיבו, של חברה אחרת. מוצר שווה ערך וכן כל שינוי במחיר הסעיף של מוצר שהוחלף טעון אישור מוקדם בכתב של המפקח, בין אם המוצר הוחלף ביוזמת הקבלן ובין אם ביוזמת המפקח. המפקח רשאי להקטין ערכו של מחיר יחידה אם הגיע למסקנה שערך הרכישה של המוצר שווה הערך נמוך מערך הרכישה של המוצר הרשום במסמכי החוזה. בכל מקום במכרז/חוזה זה בו מוזכרים שמות וסימני זיהוי מסחריים של חומר ציוד, מוצר וכו' נעשה הדבר לצורך תיאור הטיב הנדרש מאותו מוצר. יש לראות את שם המוצר כאילו נכתב לידו "או שווה ערך" והקבלן רשאי להציע מוצר שווה ערך כמשמעו בסעיף זה. תאום בדיקות ופיקוח חיצוניות א. ג. המזמין יחתום על חוזה עם מעבדה מוסמכת שתבצע את הבדיקות וישלם ישירות למעבדה. על הקבלן לשתף פעולה עם המעבדה ולספק את כל הנדרש על ידה ועל פי הוראות המפקח. מחשבונות הקבלן ינוכה 1% עבור הבדיקות הנ"ל. בלא תלות בעלות הממשית שלהן. בדיקות להן הוגדר סעיף מיוחד בכתב הכמויות לא יכללו בנ"ל. כמו כן, לא יכלל בנ"ל תשלום עבור בדיקות שהוגדרו במפרט ככאלה שעלותן לא תשולם בנפרד. מודגש בזאת שעלות בדיקות חוזרות תהיה על חשבון הקבלן, עלות הבדיקות החוזרות תנוכה מחשבונות הקבלן בנוסף ל 1% המוזכר לעיל. הקבלן יהיה אחראי להזמנה ותאום של בדיקות ופיקוח על ידי גורמים חיצוניים )יועצים, מכון התקנים וכדומה( על פי פרוגרמת בדיקות כללית שתמסר לו על ידי המפקח וכן בדיקות ספציפיות שיורה המפקח מעת לעת או על פי המפרטים הטכניים. כמו כן רשאי יהיה המפקח להזמין בדיקות באופן עצמאי ככל שימצא לנכון. תוצאות הבדיקות יועברו מיד לידיעת המפקח באמצעות משלוח עותק מכל בדיקה, ישירות על ידי המעבדה אל המפקח. טיב החומרים והמוצרים א. הקבלן חייב להשתמש בחומרים ובמוצרים של מפעלים בעלי תו תקן או סימן השגחה בלבד. בכל מקרה חייב חומר או מוצר לעמוד בדרישות המפרט באם אלה גבוהות מדרישות תו תקן או סימן ההשגחה המתאים ג. כל החומרים אשר יסופקו ע"י הקבלן יהיו מהטיב המשובח ביותר וממוצרי יצרן מוכר. כל החומרים והאביזרים ללא יוצא מן הכלל חייבים לקבל את אישור המפקח. תוך 45 יום מתחילת הביצוע, יכין הקבלן תערוכה שתוצג במבנה הפיקוח של כל החומרים והמוצרים )פרזולים, אביזרים, מוצרים וכו'(, ללא יוצא מהכלל לאישור וכל חומר שיסופק לאחר מכן ע"י הקבלן יתאים לדוגמאות המאושרות. בדיקת דגימות ואישורן א. חומרים אשר יאושרו ע"י המפקח כמפורט לעיל יעברו בדיקות במעבדה שתקבע ע"י המזמין. לא יוחל בשום אופן בביצוע העבודה תוך שימוש בחומרים או ציוד אחר בטרם הושלמו הבדיקות המוקדמות המתאימות ואושרו לביצוע ע"י המפקח והמתכננים. החומרים והמוצרים אשר יספק הקבלן יהיו לאחר שיתאימו מכל הבחינות לדגימות שאושרו. כל סטייה בטיב החומר תגרום להפסקת העבודה ולסילוקו המיידי של החומר הפסול מהאתר. הפסקת העבודה תימשך עד שהקבלן יביא למקום חומרים אחרים בטיב מאושר ובכמות המתקבלת על דעת המפקח. ג. אישור החומרים והמוצרים או מקורם ע"י המפקח לא יפטור בשום פנים את הקבלן מאחריות מלאה ובלעדית לטיבם או לטיב העבודות המבוצעות תוך שימוש בהם

18 18 תכניות מסמך ה' )מערכת התכניות( של מכרז/חוזה זה מכיל תכניות "למכרז בלבד" שאינן מושלמות לפרטיהן אך נותנות יחד עם יתר מסמכי המכרז מידע מספיק להצגת סכום ההצעה, לקביעת סכום ההצעה ולהכנת לוח זמנים לבצוע. הקבלן המציע מאשר, בעצם הגשת הצעתו, שהמידע הנ"ל אמנם מספיק ולא יבוא בשום תביעה לשינוי מחירי היחידות או ההצעה, או להארכת זמן בגין התכניות הלא מושלמות. עם מתן ההוראה להתחלת העבודה לקבלן הזוכה בבצוע העבודה, תימסרנה לו תכניות לביצוע במידה מספקת להתחלת וקידום העבודה ללא עיכו השלמת יתרת התוכניות לביצוע תעשה במהלך העבודה ניקוי אתר הבניין הקבלן יבצע ויישא בהוצאות לניקוי אתר הבניין מזמן לזמן, בתוך יומיים מקבלת הוראה לניקוי מהמפקח, ובגמר כל העבודות מכל פסולת, אשפה, אדמה וחומרים מיותרים אחרים וימסור למזמין את אתר הבניין ואת סביבתו הסמוכה נקיים, לשביעות רצונו של המזמין. הקבלן ישפשף וינקה את כל הרצפות והמרצפות, ינקה את כל הדלתות והחלונות, יוריד כל כתמי צבע ונוזלים אחרים וכן סימנים ועקבות לכלוך אחרים מחלקי העבודה. עליו להשאיר את כל העבודות מושלמות ואת הבניין מוכן לשימוש מיידי. הרצפות יישטפו במים וסבון. הקבלן יסלק את כל המבנים והמתקנים הארעיים בגמר העבודה. הפסולת תסולק ע"י הקבלן למקום שפך שיאושר ע"י הרשויות. הקבלן יהיה אחראי להשגת האישורים מן הרשויות המוסמכות לגבי שפיכת הפסולת ויישא בתשלום כל האגרות הכרוכות בכך ובכל נזק או קנס שיוטלו עקב שפיכת הפסולת במקום שלא אושר ע"י הרשויות כאמור לעיל טופס 4 ותעודת גמר על הקבלן לדאוג לקבלת "טופס 4" ותעודת גמר מהוועדה המקומית לרבות הגשת כל האישורים והבדיקות הנדרשות ותיקון כל הנדרש. לא תסתיים ההתקשרות עם הקבלן לפני קבלת הטופס. עבור קבלת הטופס וכל הנדרש לשם כך לא תשולם כל תוספת ועלותם תחול על הקבלן. מודגש בזאת שקבלת טופס 4 יקבע את תאריך מסירת המבנה. מחירי יסוד תשומת לב הקבלן מופנית להגדרת המונח "מחיר יסוד" במפרט הכללי. להדגשה ולהבהרה יצוין, שמחיר יסוד של מוצר כלשהו הוא מחירי ששולם בפועל עבור אותו מוצר. הכוונה אינה למחיר המופיע במחירון החברה המספקת אלא למחיר ששולם לאחר כל ההורדות ו/או הנחות למיניהן, ללא הוצאות הובלה, פריקה וכו'. המזמין שומר לעצמו את הזכות לקבוע עם ספק או יצרן כלשהו מחיר מוצר ולחייב את הקבלן לרכוש את המוצר במחיר הנ"ל. ביצוע בקשתות, שיפועים וכדומה מחירי היחידה הנקובים בכתב הכמויות, יהיו זהים גם לגבי כל העבודות והמוצרים שיסופקו ו/או יבוצעו בשטחים משופעים ו/או בעלי צורה גיאומטרית מיוחדת דוגמת אלכסונים, קשתות וכדומה - וזאת אפילו אם אין עובדות ועבודות אלו מוזכרות במפורש בתיאור של הסעיפים בכתב הכמויות מודגש בזאת, שבגין עבודות ומוצרים בעלי צורה ו/או אופי כנ"ל, לא תשולם כל תוספת כספית מעבר לנקוב בכתב הכמויות, אלא אם צוין הדבר במפורש כסעיף נפרד בכתב הכמויות. בעבודות שלגביהן לא תהיה מצוינת התייחסות כלשהי לנושא דנן )קרי - צורות גיאומטריות מיוחדות, שיפועים וכדומה(, רואים את מחירי היחידה, הנקובים בכתב הכמויות, ככוללים גם את הצורך בביצוע כנדרש, ואת ללא כל תוספת כספית לקבלן. ביצוע עבודות תגמיר על בטון, גבס, טיח וכו' בכל אותם הסעיפים בכתב הכמויות בהם לא צוין במפורש שעבודת תגמיר זאת או אחרת )דוגמת חיפוי קירות, צבע וכדומה( תבוצע על סוג מסוים של רקע, על הקבלן לבצע )במסגרת אותו סעיף כמויות( את עבודת התגמיר על כל רקע כנדרש כדוגמת בטון, טיח )פנים וחוץ(, גבס וכו', ללא כל שינוי במחיר היחידה שנקב בכתב הצעתו, וזאת אפילו אם סוג הרקע עליו יש לבצע את העבודה, אינו מוזכר במפורש. בדק ותיקונים במכרז זה תהיה תקופת הבדק והתיקונים )אחריות( כדלקמן:

19 19 א. לעבודות הבנייה ועבודות אחרות אשר לא נאמר אחרת עבורן להלן וביתר מסמכי המכרז - שנה אחת - מתאריך מתן תעודת הגמר. לעבודות בידוד ואיטום - 10 שנים מהתאריך הנ"ל. ג. לעבודות אינסטלציה סניטרית - 2 שנים מהתאריך הנ"ל. ד. לעבודות נגרות ומסגרות - 2 שנים מהתאריך הנ"ל. ה. לעבודות אלומיניום - 2 שנים מהתאריך הנ"ל. ו. לעבודות מסגרות חרש וסכוך - 5 שנים מהתאריך הנ"ל. וכן כל תקופה הנקובה לגבי עבודות אחרות במסמכי המכרז האחרים. בכל מקרה שמצוינות במסמכי המכרז השונים תקופות בדק שונות לגבי אותן עבודות - תקבע התקופה הארוכה יותר. תקופת הבדק תחל מתאריך מתן תעודת השלמה לעבודה ע"י המזמין או בהיעדר תעודה כזו-מתאריך קבלתו הסופית של המבנה ע"י המזמין. כל פגם או קלקול שיופיעו בעבודות בתוך תקופת הבדק הנקובה לעבודה המתאימה, יתוקן או יוחלף ע"י הקבלן מיד עם קבלת הודעה על כך מהמזמין ולשביעות רצונו המלאה של המזמין. מודגש בזאת שכל האמור במסמכים ב', ג', ה', ו' ובמיוחד בתנאים הכלליים המיוחדים )מסמך ג'- 1 ( ובמפרט המיוחד )מסמך ג'- 2 (, לרבות כל פרט ו/או הוראה המצוינים במסמכים הנ"ל, כלול במחיר הפאושל, לא תשולם תוספת עבור ביצוע כמפורט במסמכים הנ"ל. לוח זמנים הקבלן יסיים את כל מחויבויותיו להשלמת הפרוייקט תוך 9 תשעה חודשים קלנדריים מיום קבלת צו התחלת העבודה קנס פיגורים על הקבלן לדאוג לקבלת "טופס 4" ותעודת גמר מהוועדה המקומית האישורים והבדיקות הנדרשות ותיקון כל הנדרש. לרבות הגשת כל בדיקות טיב בנושא בדיקות טיב יופעל הנוהל להלן: א. הקבלן הוא זה שיתקשר עם מכון/מעבדה מוסמכת לבדיקות טיב העבודות הקבלן הוא זה שיהיה אחראי לתשלום בגין הבדיקות חותמת וחתימת הקבלן תאריך

20 20 מסמך ג'- 2 - מפרט טכני מיוחד )המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז/חוזה זה(

21 21 פרק - 01 עבודות עפר כללי עבודות העפר יבוצעו בהתאם לאמור בהנחיות יועץ הקרקע חפירה בשטח עבודות החפירה כוללות את כל העבודות הנדרשות לצורך המבנה. יתרת החומר החפור )עודפים( תעורם במקום שיורה המפקח ו/או תסולק מן השטח למרחק כלשהו, ללא תשלום נוסף. המונח חפירה, הנזכר במכרז/חוזה זה, מתייחס בכל מקרה גם לחציבה בסלע, אף אם לא נזכרת החציבה במפורש עבודות העפר כוללות סילוק הפסולת בכל סוגיה הנמצאת בעומק החפירה, הריסה וסילוק של כל דבר שעלול הקבלן להתקל בזמן החפירה, לרבות חלקי מבנים, יסודות וכדו'. כל הפסולת תסולק אל מחוץ לשטח האתר למקום שפך המאושר ע"י הרשויות. אם יש צורך בתמיכת החפירה, יבצע הקבלן את כל התמיכות הדרושות לפי הוראות המפקח ומחירי היחידה ייחשבו ככוללים את כל ההוצאות הקשורות לתמיכות הנ"ל, לרבות חלקי מבנים, יסודות וכד' לפני ביצוע החפירה, יבצע הקבלן, ללא תשלום נוסף, חפירות גישוש לגילוי כבלים או צנרות או מבנים תת קרקעיים מכל סוג שהוא בתוואי החפירה. כל נזק שיגרם יתוקן על ידי הקבלן ועל חשבונו. הצורך בחפירות, מיקומן והיקפן יקבעו בתאום עם המפקח לפני תחילת הביצוע ובמהלכן במקרה של חפירה מתחת לעומק הנדרש, תבוצע העבודה כמפורט בסעיף במפרט הכללי. עודפי חפירה כל עודפי החפירה יורחקו למקום שפך מותר מחוץ לתחום האתר ללא תשלום נוסף. מודגש שחול החפירה, כורכר ומצעים הינם רכוש המזמין והמזמין רשאי להורות לקבלן למיין את חומר החפירה ולאחר מיונו לדרוש מהקבלן להעביר לשטחי מילוי ו/או לערימות באתר, במקומות שיורה במפקח. חומר שיפסל ייחשב כפסולת ויסולק מהאתר ע"י הקבלן ועל חשבונו. תכולת המחירים בנוסף לנאמר בפרק 01 של המפרט הכללי יכלל בהצעת הקבלן גם את הנאמר להלן: א. הכנת תוכניות מפלסים של פני הקרקע לאחר ביצוע עבודות הפירוקים ולאחר ביצוע חפירה כללית בשטח, שיוגשו לאישור המפקח ואשר ישמשו בסיס למדידת הכמויות לעבודות החפירה והמילוי הכלליות. מילוי חוזר, מהודק בשכבות, פיזור החומר בערמות ו/או בשכבות במקומות שונים שיורה המפקח וכן הרחקת עודפי האדמה החפורה ו/או שאינה מתאימה לצורכי מילוי, לאתר שפך מותר, כולל ההובלה למרחק כלשהו וכל התשלומים לכל הרשויות הנדרשות. לא ימדד ולא ישולם בנפרד עבור סילוק הפסולת ועודפי העפר אל מחוץ לשטח האתר. מודגש בזאת שבניגוד לאמור במפרט הכללי, פינוי הפסולת יהיה לכל מרחק שהוא, ללא כל תוספת מחיר. ג. חפירות גישוש ככל שיידרש. ד. כל הנדרש ע"י יועץ הקרקע מחירי החפירה והמילוי יהיו אחידים ותקפים לכל ציוד ולעבודת ידיים. לא ישולם כל תשלום נוסף עבור ביצוע העבודה בידיים, בהתאם לדרישות המפקח, בקרבת מתקני חשמל, תברואה, מתקנים תת-קרקעיים קיימים, בקרבת חלקי

22 22 מבנה קיימים וכן בכל סוגי מבנה בהם יש להגיע לתשתית הביסוס ב הס"מ האחרונים. לא תשולם כל תוספת עבור תמיכת דפנות חפירה.

23 23 פרק - 02 עבודות בטון יצוק באתר כללי סוגי הבטון סוגי הבטון יהיו לפי המפורט בתכניות, בכל מקרה שלא נאמר אחרת יהיה הבטון מסוג ב- 30. עבור בטון רזה תהיה הכמות המזערית של צמנט 150 ק"ג למ"ק בטון מוכן. תנאי בקרה תנאי הבקרה הנדרשים יהיו טובים לכל סוגי הבטון במבנה. הכנות ליציקה בימי שרב וחום יש למנוע התקשרות מהירה של הבטון, ועל כן יש לנקוט באמצעים להגנת הבטון מפני התאיידות מהירה של המים, מיד לאחר יציקתו, כדי למנוע סדיקה פלסטית. לא תורשה יציקה בטמפרטורה העולה על 30 מע' צלזיוס, אלא באישור מוקדם של המפקח. שרוולים יוכנסו לקירות, קורות ותעלות הבטון, לפני יציקת הבטון. קצוות הצינורות, אביזרי הניקוז, מחסומי רצפה, מרזבים וכו', יאוטמו למשך זמן היציקה. יובטח מיקומו של הזיון בחתך ע"י מרווחים מתועשים מתאימים ויציבים במיקום ובמפלס שנקבע בתכניות בדיקת חוזק הבטונים על הקבלן להוכיח את טיב הבטונים בקורות מבטון ובעמודים, לפני יציקת ה תקרה. באם אין תעודות על חוזק הבטון כעבור 28 יום, עליו להמציא תעודות על חוזק הבטון בעמודים אחרי 7 ימים, החוזק לאחר 7 ימים. חייב להגיע ל- 70% מהחוזק הדרוש אחרי 28 יום. רק במידה ויתמלא תנאי זה, תאושר יציקת התקרה מעל הקורות והעמודים על הקבלן להתייחס להנחיות יועץ הקרקע טפסות התבניות לבטונים תעשינה מלבידים ו/או מפלדה, חדשים, בתאום עם המפקח. הטפסים יבוצעו בהתאם לדרישות התקן הישראלי מס' 904. עיצוב התבניות ייעשה כמפורט במפרט הכללי וסגירת התבניות לקירות תבוצע על ידי ברגי פלדה כמפורט בסעיף במפרט הכללי הקבלן יהיה אחראי לתכנון מערכת הטפסים הדרושים לשם קבלת הבטון בצורה ובממדים הנתונים בתכניות. תכנון זה טעון אישורו המוקדם של המהנדס והאדריכל, אך אין אישור התכנון משחרר את הקבלן מאחריותו הבלעדית לעמידות מערכת הטפסים בלחץ הבטון במהלך היציקה, הריטוט ובפני מאמצים כלשהם. הפסקות יציקה, באם תורשינה ע"י המהנדס, תעשינה רק במקומות לפי אישור המהנדס. כל העבודות הקשורות להפסקת יציקה, חומרי העזר, תוספת הזמן, הציוד וכל הקשור להפסקת היציקה, אינם נמדדים בנפרד והם נכללים במחירי היחידה וכתב הכמויות. הקבלן יגיש 6 שבועות מראש, הדרישה להפסקות יציקה עם תכנון מפורט לגבי הפרטים המוצעים, לאישור המהנדס בנוסף לאמור במפרט הכללי סעיף ו אין לפרק תמיכות של תקרה עד להתקשות הסופית של התקרה השניה מעליה ללא קבלת אישור המהנדס. קצב הביצוע יקבע את כמות התמיכות והקומות ומשך הזמן שיש לתמוך חלקית את התקרות - השיטה והכמות תאושר על ידי המהנדס.

24 הקבלן רשאי להכניס ערבים בבטון להתקשות מהירה של הבטון בתנאי שהבטון לא יאבד מחוזקו יציקת בטון בגמר בטון חלק כל הבטונים יהיו בגמר בטון חלק, מוכן לצביעה, למעט אלמנטים אשר הוגדרו ו/או יוגדרו כבטון חשוף, כמפורט בסעיף הבא. אחרי פירוק התבניות יתקבלו פני בטון נקיים חלקים וישרים ללא בועות אויר, ברזל חשוף וכיסי חצץ וללא בליטות וחריצים. חלקות פני הבטון תהיה כזו שאם המזמין ירצה לצבוע את פני הבטון הוא יוכל לעשות זאת ללא צורך בשכבת מלוי "מתקנת" או "בגר". במקומות הנדרשים מישקים יבצע הקבלן סרגלים מתאימים. הבטון החלק יבוצע בהתאם לאמור בסעיף 0208 במפרט הכללי פרט עם צוין אחרת במפרט המיוחד לעיל ולהלן ו/או בתכניות יציקת הבטון תתבצע עם ויברציה קלה באמצעות וברטורי מחט אשר יוחדר לצדדי המשפכים המתוארים להלן, בכמות כפי שיידרש. כמו כן יש להכות על התבניות בפטישי גומי בכל זמן היציקה להבטחת חדירה מלאה של הבטון לתוך התבנית, לשם כך יותקן פיגום עבודה לכל הגובה. הקבלן ישתמש בבטון עם מנת המים הנמוכה, הצמנט יהיה מאותו מקור ומאותו משלוח. הקבלן יקפיד במיוחד על ניקיון האגרגטים לצורך הכנסת המרטטים לבטון ולצורכי ביקורת נדרש הקבלן להכין "חלונות" בצד הפנימי של הקירות במרחקים אופקיים של 4.0 מטר לכל היותר בין "החלונות" יש להרכיב לפני כל יציקת קטע קיר, משפך אנכי באורך של 60 ס"מ במרווחים שאינם עולים על 4.0 מטר, דרך משפכים אלה יושחל צינור הגומי של המשאבה ויורד עד קרוב לפני הבטון שכבר נוצק. כל זאת כדי להבטיח שלא יותז בטון טרי על התבניות בחלק העליון של היציקה. על מנת להבטיח את חדירת צינור המשאבה בין 2 רשתות זיון של הקירות. על הקבלן להשתמש בצינור בחתך אובלי ב- 4-5 המטרים האחרונים הקבלן יגיש לאישור תכניות ביצוע DRAWINGS( (SHOP של התבניות. התכניות יכללו מיקום כל הלוחות, הספייסרים, שיטת קשירת התבנית, הנקזים וכל אלמנט אחר הנראה על פני הבטון במידה והיציקה תבוצע בשלבים - השלבים יקבעו בתאום ובאישור האדריכל והמהנדס. הקבלן יגיש תכנית לאישור המהנדס והאדריכל ויבצע על חשבונו סרגלי הפרדה באחריות הקבלן להזמין את האדריכל לביקורת בכל שלב של הרכבת התבניות, ובמיוחד לפני הרכבת הזיון היציקה תבוצע לאחר שהאדריכל יאשר סופית את התבניות במקום. לשם הרחקת הזיון מהתבניות ייצר הקבלן במקום מרחיקים )ספייסרים( בטון )מסוג בטון ליציקה( יצוק בתבניות ביצים פלסטיות עם חוטי קשירה מאלומיניום - לפי פרט והנחיות האדריכל או לחילופין יותר שימוש במרחיקים מ-פי.וי.סי. סטנדרטיים שיאושרו ע"י האדריכל היציקה תהיה עם חריצים טרפזיים בהתאם לתוכניות הקבלן לא ישתמש בחוטי ברזל או במוטות עץ לקביעת הרווחים בין לוחות הטפסות או לקשירתם. למניעת השימוש בחוטי ברזל ישתמש הקבלן בשיטה מאושרת ע"י המהנדס לפיה ניתן לחבר ולקשור את הטפסות באמצעות מוטות מתיחה מיוחדים לשימוש בבטונים חשופים.

25 25 החורים הנגרמים כתוצאה מהשימוש במוטות אלה יסתמו על ידי הקבלן לאחר פירוק הטפסות בטיט צמנט ביחס 1 חול 2.5 צמנט תשומת לב מיוחדת של הקבלן מופנית לסדרי היציקה של הבטונים. הטפסות הנצמדים לקיר בטון יצוק יאטמו בשיטה שתמנע נזילות על פני הבטון שכבר יצוק, כגון: איטום בגומי ספוגי טבול בחומר ביטומני. פני הבטונים ינוקו מיד אחרי פירוק הטפסות לשביעות רצונו של המהנדס על הקבלן לנקוט באמצעים למנוע התרחבות הטפסות במקום החיבור לבטון שנוצק קודם כל שטח מבטון חלק מהווה שטח מוגמר אשר על הקבלן להגן עליו מכל פגיעה באמצעים מאושרים על ידי המהנדס במידה ופני הבטון, הטקסטורה וגוון הבטון לא יהיו לשביעות רצונו של המפקח, יבצע הקבלן, על חשבונו, כל ציפוי אשר יידרש מהאדריכל יציקת בטון בגמר בטון חשוף הנחיות כלליות א. בטון חשוף יבוצע בהתאם למפורט בתוכניות ובכל מקום אחר שיידרש. על הקבלן לברר עם האדריכל והמהנדס, לפני תחילת ביצוע היציקות, את מיקומם המדויק של הבטונים החשופים. במידה והקבלן לא יצק בטון חשוף במקום שנדרש, הוא יהרוס את היציקות שביצע, ויבצע, על חשבונו, יציקות חדשות. בכל מקום )מפרט, תכניות, כתב כמויות ועוד( בו נכתב "בטון חשוף" ו/או "בטון חשוף אדריכלי" ו/או "בטון אדריכלי" - הכוונה הינה לבטון חשוף חזותי בתנאי חשיפה לאויר ימי בהתאם להגדרתם במפרט הכללי. ג. העבודה תבוצע בהתאם לאמור בסעיף המפרט הכללי. האמור להלן מהווה השלמה לנאמר במפרט הכללי הכנות א. ג. כללי הקבלן מתחייב לבצע תכנון מפורט, לרבות התייעצות עם בעלי ניסיון בעבודה דומה, בצוע דוגמאות ודגמים, עבודה זהירה ומוקפדת מאוד ובבקרת ביצוע ואיכות גבוהה מן הרגיל. לא תינתן לקבלן כל אפשרות לתיקונים, כל קטע קיר שייפסל ייהרס ויבוצע מחדש עד לשביעות רצונו המלאה של האדריכל. על הקבלן להשלים, על חשבונו ובאחריותו, את תוכניות התבניות, מיקום המחברים, הפסקות יציקה, מיקום אביזרים והכנות לחלקי מערכות שישולבו בבטון, בהתאם להנחיות ופרטי האדריכל והמהנדס. על הקבלן לקבל אישור האדריכל והמהנדס לסידור התבניות באתר לאחר ההרכבה ולפני סידור ברזל הזיון. יעוץ מעבדה ותכנון התערובת לפני תחילת העבודה יקוימו פגישות עם הטכנולוג הראשי של החברה שתבחר על-ידי הקבלן המבצע כספקית הבטון שלו. בפגישות יתואמו הנושאים בתערובת הבטון עצמה ובאלו הנובעים ממנה, כגון: הובלת הבטון, הכנת התבניות, ויברציה, אשפרה, פרוט תבניות וכו'. דוגמאות - בקנה מידה 1:1 של אלמנט עם בטון חשוף חזותי 1. עם סיום שלב תכנון התערובת וסכום נוהלי בצוע, יכין הקבלן, על חשבונו, 3 דוגמאות לפחות של בטון חשוף לאישור האדריכל, המהנדס והמפקח, כל דוגמא תהיה לפי העובי האמיתי של הקיר ותכלול לפחות 4 מ"ר קיר. כל דוגמא תהיה בתערובת בטון שונה לבדיקת גוונים של הבטון. בדוגמאות ישולב קטע עם גמר חלק וחריצים לפי התכנון וכפי המיועד להתבצע, לרבות 2 שדות לפחות של חזות הכוללות הפסקת יציקה ויציקת המשך עוקבת.

26 26 במידה והדוגמאות לא יענו על דרישות המפרטים והתכנון לשביעות רצוף המפקח והמתכננים, ימשיך הקבלן לבצע דוגמאות נוספות - לרבות עדכון התערובת, עדכון מספור שיטות ההובלה, ההשמה, ייצוב התבניות, ויברציה וכו' - עד לקבלת תוצאה המתאימה לדרישות. כל התהליך הזה יבוצע בלוח זמנים מינימלי אפשרי, כדי לאפשר התחלת עבודה עם תערובת, טכניקת הובלה והשמה בדוקים ומאושרים. איחור בקבלת אישור הדוגמאות לא יהווה עילה לשינוי בלוח הזמנים. הדוגמאות המאושרות - הסופיות - יישארו באתר העבודה עד השלמת הפרויקט לצורך השוואה בין הבטונים שנוצקו לדוגמא המאושרת ולאחר מכן ייהרסו מלט. 1 ד. באחריות הקבלן לוודא כי למפעל המספק את הבטון נפח אחסון למלט )סילוסים( המספיקים לאלמנטי הבטון החשוף המרכיבים קומה אחת! - כל יציקות הבטון החשוף לקומה יבוצעו מאתה מנת צמנט שתוזמן ותאוחסן אצל ספק הבטון! האדריכל רשאי לדרוש צמנט ללא אפר פחם ללא תוספת מחיר להצעת הקבלן הטפסנות א. הנחיות לבצוע הטפסנות 1. התבניות לחלקי הבטון החשוף החלקים יהיו מלוחות כפולים, לוח חדש עליון ולוח תמיכה תחתון, בגמר פורמאיקה ו/או פורניר ו/או "טגו", בהתאם למפורט בתוכניות על מנת לקבל בטון חשוף וחלק לחלוטין עם חריצים בהתאם להנחיות האדריכל. התבניות יהיו מפלדה בהתאם לפרטי האדריכל. התבניות יהיו חדשות, מתועשות, כדוגמת תוצרת "פרי" ו/או "מאבה" ו/או "אלומלייט" ו/או "שבא" ו/או ש"ע שיאושר ע"י המפקח. 2. סגירה בין התבניות תבוצע תוך הקפדה על הצמדה מרבית, וכל מרווח ייסתם במרק ויוחלק - מצד פנים + ניקוי יבש על פני הבטון הקיים. 3. לכל התבניות יהיה שלד נושא מקורות פלדה מתאימות, ויובטחו חבורים "חכמים" בין התבניות, כך שתהיה הצמדה מלאה וחבור רציף. גודל הטפסות יהיה בגודל המקסימלי המבטיח שליטה והצבה נוחים ומסודרים - תוך התחשבות במידות התבניות ופסי ההפרדה של האדריכל.. 4 הצבת התבניות תיבדק בעזרת מודד, שיבטיח הן את הקו והן את אנכיות ורציפות התבניות! לא תאושר התקדמות לשלב הכנסת מוטות הזיון לפני קבלת אישור מודד בנדון, לרבות קוצים למדרגות בטון משוננות הצמודות לקיר. 5. לא תאושר התקדמות לשלב הכנסת המוטות לפני בדיקה ואישור בכתב של האדריכל על קבלת התבניות. 6. כל פינות הבטון הגלוי/חשוף הן ישרות ללא גרונג. על הקבלן לחזק את הבטונים בפינה, לפי הנחיות המהנדס, למניעת שברים. במקום בהם הפינה גלויה תאטם התבנית בצידה החיצוני כדי למנוע נזילה של "מיץ" בטון וקבלת פינה בה אגרגטים חשופים. פירוק התבניות תעשה בתאום עם טכנולוג בטון כדי למנוע שבר הפינה בעת פירוק התבניות. 7. בחלק התחתון יוצבו התבניות על פסי "קומפריבנד" - למניעת בריחת "מיץ בטון" בזמן היציקה. 8. "שמן תבניות" ייקבע בעת בצוע הדוגמאות כך שלא יכתים את הבטון.

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

שירותי בריאות כללית חטיבת הלוגיסטיקה והתשתיות מינהל תשתיות ובינוי בית חולים בילינסון מיגון מיכלי חמצן

שירותי בריאות כללית חטיבת הלוגיסטיקה והתשתיות מינהל תשתיות ובינוי בית חולים בילינסון מיגון מיכלי חמצן שירותי בריאות כללית חטיבת הלוגיסטיקה והתשתיות מינהל תשתיות ובינוי בית חולים בילינסון מיגון מיכלי חמצן אוקטובר 2017 2 מיכלי מיגון רשימת המתכננים 03-5276333 03-5276569 אדריכלות: מרסלו ברסטוביסקי אדריכלים

More information

מכרז שלד לורי לוקי 28/8/2017 רשימת מסמכים

מכרז שלד לורי לוקי 28/8/2017 רשימת מסמכים מפרט טכני במכרז פומבי מס' 3214/2017 לבחירת קבלן ראשי לביצוע עבודות חפירה, כלונסאות דיפון, עוגנים ושלד להקמת בניין הפקולטה לניהול ע"ש לורי לוקי בקמפוס אוניברסיטת תל אביב 1 רשימת מסמכים מסמך א' 1 מסמך א'

More information

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

ASTM UL / FM / BS abesco

ASTM UL / FM / BS abesco 7 ASTM UL / FM / BS 93 - 4 5 6 7 8 9 0 3 4 5 6-8 9 - CP - 30 0 MORTAR FR INSERTS OR PUTTY PADS FOR ELECTRICAL BOXES * ** 0 mineral wool + Acrilic sealant FIRECLAMP A FIRECLAMP A or CP - 30 Acrilic sealant

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

מוריה החברה לפיתוח כביש אמריקאי (קטע מרכזי) צומת עין אלוזה שיח' סעיד ירושלים מפרט מיוחד

מוריה החברה לפיתוח כביש אמריקאי (קטע מרכזי) צומת עין אלוזה שיח' סעיד ירושלים מפרט מיוחד מוריה החברה לפיתוח ירושלים כביש אמריקאי (קטע מרכזי) צומת עין אלוזה שיח' סעיד ירושלים מפרט מיוחד מהדורה 1 פברואר 2016 1 מבוא למפרט המיוחד עבודות קונסטרוקציה 00.01 כללי במסגרת מכרז/חוזה זה יבצע הקבלן עבודות

More information

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך מדינת ישראל משרד החינוך מינהל חברה ונוער מבחן באנגלית שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: מנהל מרכז השכלה: שם: שם מרכז ההשכלה /מוסד : ציון: תאריך בדיקת המבחן: כולה שהמערכת מוסרית, ומוסרית ערכית רואים

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

טלפון: פקס: מרץ 2018

טלפון: פקס: מרץ 2018 נספח ד' 2 המהווה חלק בלתי נפרד מהחוזה להקמת קמפוס בצלאל החדש וחניון עירוני מפרט מיוחד קמפוס בצלאל בירושלים האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים וחניון עירוני - עדן מרץ 2018 1 רשימת היועצים המזמין: ניהול פרויקט:

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

מכרז פומבי מספר: 03/2018 מכרז לאחזקת תחנות שאיבה למים וביוב, קידוחים ובריכות אגירה

מכרז פומבי מספר: 03/2018 מכרז לאחזקת תחנות שאיבה למים וביוב, קידוחים ובריכות אגירה מכרז פומבי מספר: 03/2018 מכרז לאחזקת תחנות שאיבה למים וביוב, קידוחים ובריכות אגירה מכרז פומבי מס' 03/2018 מכרז לאחזקת תחנות שאיבה למים וביוב, קידוחים ובריכות אגירה תאגיד המים והביוב מי חדרה בע"מ )להלן:

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר עריית אריאל מכרז פומבי בניית מועדון נוער בני עקיבא מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר

מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר עריית אריאל מכרז פומבי בניית מועדון נוער בני עקיבא מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר עריית אריאל מכרז פומבי לביצוע בניית מועדון נוער בני עקיבא מפרט טכני, כתב כמויות והצעת מחיר דרישות מקצועיות פרק 01 עבודות עפר 01.01 מוקדמות כל העבודות תבוצענה לפי המפרט

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד.

מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד. מרכז ההדרכה של מכון התקנים הישראלי מוביל ומקנה ידע מקצועי ויישומי בתחומי האיכות, בטיחות, עריכת מבדקים, בנייה, תקינה, ניהול ועוד. סגל המרצים מורכב ממומחים ומובילי דעת קהל מהשורה הראשונה מעולם מקצוע פעילים

More information

נספח ט' מפרט טכני מיוחד ואופני מדידה מיוחדים

נספח ט' מפרט טכני מיוחד ואופני מדידה מיוחדים מכרז /5402/52 נספח ט' - פורטל שנקר מפרט טכני מיוחד ואופני מדידה מיוחדים עמוד 0 מתוך 260 תוכן עניינים: פרק 50: עבודות עפר...4 כללי... 04 50.50 הנחיות כלליות...4 50.50.50 עבודות פירוק וסיתות...4 50.52 כללי

More information

מסמך ג' - הגדרות הגדרות ופרשנות

מסמך ג' - הגדרות הגדרות ופרשנות מסמך ג' - הגדרות הגדרות ופרשנות המונחים "לרבות", "כולל", "בין היתר" ו/או "בפרט", משמעותם - אך מבלי לגרוע מכלליות האמור לפניו. המונח "עד" בהקשר של זמן או מקום או במסגרת אזכור, משמעותו - עד וכולל. תקופת

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 416 016117, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה ניהול מערכות תובלה ושינוע זרימה ברשת עץ פורס מינימאלי Minimal Spanning Tree הבעיה: מציאת חיבור בין כל קודקודי גרף במינימום עלות שימושים: פריסת תשתית אלגוריתם חמדן (Greedy) Kruskal(1956) Prim(1957) השוואה

More information

עיריית יבנה לביצוע עבודות לפיתוח סביבתי תומך לקריית הספורט בעיר יבנה

עיריית יבנה לביצוע עבודות לפיתוח סביבתי תומך לקריית הספורט בעיר יבנה מסמך א' עיריית יבנה מכרז מס' 9/2017 לביצוע עבודות לפיתוח סביבתי תומך לקריית הספורט בעיר יבנה ספטמבר 2017 2 מסמך א'- מידע והוראות למשתתפים במכרז. מסמך ב' החוזה. תוכן עניינים מסמך ג' - המפרט הכללי לעבודות

More information

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית.

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית. בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. א. משך הבחינה: שעה ורבע מועד הבחינה: חורף תשס"ז, 2007 מספר השאלון: 406 016107, א נ ג ל י

More information

מ ק ו מ ו ת 5 מ י נ ה ל כ ס פ י ו מ ו ר י ה ח ב ר ה ל פ י ת ו ח י ר ו ש ל י ם ב ע מ מ ב ו א כ ל ל י ב ש נ ת, ב מ ס ג ר ת ח ג י ג ו ת י

מ ק ו מ ו ת 5 מ י נ ה ל כ ס פ י ו מ ו ר י ה ח ב ר ה ל פ י ת ו ח י ר ו ש ל י ם ב ע מ מ ב ו א כ ל ל י ב ש נ ת, ב מ ס ג ר ת ח ג י ג ו ת י נ י ה ו ל פרויקט הקמת היכל הפיס י ר ו ש ל י ם תוכן העניינים פ ר ק נ ו ש א ע מ ו ד 1 0 1 6 2 2 מ ב ו א תקציר מנהלים פירוט הממצאים 1 2 3 2 2 2 2 2 8 3 0 3 2 3 4 3 6 4 1 4 6 ליקויים מערכתיים ב נ י ה ו ל פרויקט

More information

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 414 016115, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

מסמך מס ד'- 1 המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז/חוזה מספר //02/322 מפרט טכני מיוחד

מסמך מס ד'- 1 המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז/חוזה מספר //02/322 מפרט טכני מיוחד מסמך מס ד'- 1 המהווה חלק בלתי נפרד ממכרז/חוזה מספר //02/322 לביצוע עבודות בשצ"פ הסופרים: כולל עבודות עפר, פיתוח, תשתיות מים ביוב וניקוז, עבודות גינון והשקיה, מתקני משחק ועוד בעיר באר שבע. מפרט טכני מיוחד

More information

מדריך לתכנת הגימפ Gimp) (The חלק מהמידע במדריך זה מובא מהקישור- http://www.jlc.org.il/forums/viewtopic.php?p=900&sid=d801ea3d13f7ae97549e28a56a4ce0cb GIMP היאתכנה חופשיתרבתאפשרויותבתחום הגראפיקהועריכתהתמונות,

More information

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת.

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת. 1 (Liquid Crystal Display) תצוגת LCD בפרויקט ישנה אפשרות לראות את כל הנתונים על גבי תצוגת ה- LCD באופן ברור ונוח. תצוגה זו היא בעלת 2 שורות של מידע בעלות 16 תווים כל אחת. המשתמש יכול לראות על גבי ה- LCD

More information

שאלון ד' הוראות לנבחן

שאלון ד' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 404 016105, י ת ל ג נ א שאלון ד' )MODULE D( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal Adv. Shahar HARARI, Israel Key words: Town Planning, Appropriation, Appraisal SUMMARY It seems illogical that the

More information

בכפר המכביה, רמת-גן הסדנה תתקיים באנגלית. ביוגיימינג בע"מ המגשימים 20, פתח תקווה טל

בכפר המכביה, רמת-גן הסדנה תתקיים באנגלית. ביוגיימינג בעמ המגשימים 20, פתח תקווה טל סדנה Functional Biomechanics of the Lower Quarter Implications for the Evaluation and Treatment of Musculoskeletal Disorders בהנחיית: Christopher M. Powers, PT, PhD, FACSM, FAPTA הסדנה תתקיים ב - 28-29/2/2016

More information

Revision: of 256. Page 85 of 105 W:\IEC\14919\Specifications\04-Concrete\ZA rev doc

Revision: of 256. Page 85 of 105 W:\IEC\14919\Specifications\04-Concrete\ZA rev doc נספח א':מפרט לביצוע כלונסאות בנטונייט של אינג' דוד דוד. Revision: 07 85 of 256 Page 85 of 105 W:\IEC\14919\Specifications\04-Concrete\ZA0 002- rev 07 2015-06-03.doc - דוד וישי דוד דוד מבנים בע"ממממ ביסוס

More information

https://www.bynet business.co.il/terms and conditions/ 1/16

https://www.bynet business.co.il/terms and conditions/ 1/16 תנאים כלליים התנאים במסמך זה מהווים חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מכל מכירת ציוד (חומרה ו/או תוכנה) ("ציוד"), שירותי מחשוב ענן ו/או כל שירות אחר ("השירותים") ו/או הצעה של בינת עסקים בע"מ ("בינת") למכירת ציוד

More information

sharing food intro price & extra drinks * ניתן להזמין מנות כשרות בתאום מראש for good memories

sharing food intro price & extra drinks * ניתן להזמין מנות כשרות בתאום מראש for good memories sharing אירוע SPECIAL באוסקר ווילד הוא שילוב מדהים בין אוכל לשתיה FOOD & DRINKS תפריט מגוון מבחר משקאות מכל העולם ואווירת CASUAL שמאפיינת את האופי האותנטי של המקום מרכז שולחן פלטת ירקות אדממה נאצ וס כבד

More information

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ז, 2017, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך 403 016104, מספר השאלון: אנגלית שאלון ג' (MODULE C) ג רסה א' הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה וחצי ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים;

חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; 12 באפריל 2017 כיל מעדכנת את המבנה הארגוני של החברה חטיבת המינרלים החיוניים תתמקד בשוקי האגרו וחטיבת הפתרונות המיוחדים תשמש כחטיבה התעשייתית; כיל דשנים מיוחדים תשולב בחטיבת המינרלים החיוניים; הנהלת כיל

More information

מכרז פומבי להקמת והפעלת פארק פעילות ספורט תנאים כלליים, הסכם, מפרט טכני

מכרז פומבי להקמת והפעלת פארק פעילות ספורט תנאים כלליים, הסכם, מפרט טכני אגם מונפורט מרכז תיירות ונופש בע"מ מכרז פומבי 5/2017 להקמת והפעלת פארק פעילות ספורט במתחם "אגם מונפורט" תנאים כלליים, הסכם, מפרט טכני אוקטובר 2017 חתימתנו מאשרת כי קראנו הבנו ואנו מסכימים לכל האמור חתימת

More information

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t" Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH * .1.2.3 (X).1.2.3.4.5.6 בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון

More information

הצעה לביטוח דירה "שלמה "HOME

הצעה לביטוח דירה שלמה HOME שם הסוכן מספר סוכן מספר פוליסה הצעה לביטוח דירה "שלמה "HOME 1. פרטי המציע שם פרטי : שם משפחה : מספר זהות: תאריך לידה: מספר טלפון: מספר טלפון נייד דואר אלקטרוני: כתובת הרכוש המבוטח: רחוב: מספר בית כניסה

More information

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8 Name Page 1 of 8?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל 'נ marked, using the contact info above by Monday, August 14, 2017 and we ll send

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

שצ"פ עין הים - חדרה בדיקות וקרקע ויעוץ לביסוס

שצפ עין הים - חדרה בדיקות וקרקע ויעוץ לביסוס 1...9 תיק: צ- שצ"פ עין הים - חדרה בדיקות וקרקע ויעוץ לביסוס עמוד 8 עמ' עמ' עמ' תיאור דו"ח ביסוס תיאור קידוחי נסיון תרשים מיקום קידוחי נסיון.9.. תפוצה: שם המזמין החברה הכלכלית חדרה.9 תכנון חורי מהנדסים

More information

תנאי רכש כלליים GENERAL PURCHASE TERMS

תנאי רכש כלליים GENERAL PURCHASE TERMS GENERAL PURCHASE TERMS תנאי רכש כלליים 1. General These General Purchase Terms apply to all John Deere orders. Content and volume of the orders as well as any amendments and supplements are subject to

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

שאלון ו' הוראות לנבחן

שאלון ו' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ו, מועד ב מספר השאלון: 406 016107, י ת ל ג נ א שאלון ו' )MODULE F( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

שאלון ו' הוראות לנבחן

שאלון ו' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 406 016107, י ת ל ג נ א שאלון ו' )MODULE F( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. תשס"ז, מועד ב מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י ת

More information

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 ב"ה SHABBOS, 10 TAMMUZ - FRIDAY, 16 TAMMUZ, 5778 For local candle lighting times visit www.chabad.org/candles SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 PARSHAS CHUKAS After Minchah, read the fifth chapter of Pirkei Avos.

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א'

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א' תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן א נ ג ל י ת סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון א' של בחינת הבגרות שסמלו

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשס"ח, 2008 מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י

More information

פלגי מוצקין בע"מ מכרז פומבי מספר 2/2014 לביצוע עבודות הנחת מובל מרכזי לניקוז, מכביש 4, דרך מתחם כורדני בקריית מוצקין, עד המוצא לים בקריית ים

פלגי מוצקין בעמ מכרז פומבי מספר 2/2014 לביצוע עבודות הנחת מובל מרכזי לניקוז, מכביש 4, דרך מתחם כורדני בקריית מוצקין, עד המוצא לים בקריית ים פלגי מוצקין בע"מ מכרז פומבי מספר 2/2014 לביצוע עבודות הנחת מובל מרכזי לניקוז, מכביש 4, דרך מתחם כורדני בקריית מוצקין, עד המוצא לים בקריית ים מספרנו 286016288 דצמבר 2014 פלגי מוצקין בע"מ מכרז פומבי מספר

More information

מידע להיתר לפי תיקון 101 לחוק התו"ב

מידע להיתר לפי תיקון 101 לחוק התוב כנס מודדים ר"ג 02.02.16 משרדהאוצר האוצר יחידתסמך סמך מידע להיתר לפי תיקון 101 לחוק התו"ב אדר' מענית בן שלמה יועצת למינהל התכנון הליך הרישוי - היום ככה מתחיל הליך ההיתר היום... בקשה להיתר "תכנית בקשה להיתר"

More information

(MODULE E) ב ה צ ל ח ה!

(MODULE E) ב ה צ ל ח ה! סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה מועד הבחינה: קיץ תשס"ד, 2004 מספר השאלון: 016106 י ת ל ג נ א שאלון ה' (MODULE E) הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה ורבע בשאלון זה שני פרקים.

More information

רכבת ישראל מפרט כללי לביצוע עבודות בנייה ותשתיות של רכבת ישראל פרק 05.00: עבודות איטום

רכבת ישראל מפרט כללי לביצוע עבודות בנייה ותשתיות של רכבת ישראל פרק 05.00: עבודות איטום רכבת ישראל מפרט לביצוע עבודות בנייה ותשתיות של רכבת ישראל פרק 05.00: עבודות איטום ינואר 2018 עמוד 2 מתוך 23 זכויות יוצרים ותנאי שימוש חברת "רכבת ישראל" - חברה ממשלתית העוסקת, בעיקר, בהסעת נוסעים, הובלת

More information

המפרט הכללי לעבודות סלילה וגישור

המפרט הכללי לעבודות סלילה וגישור המפרט הכללי לעבודות סלילה וגישור פרק 15: עבודות-סלילה תת-פרק 20: עבודות-עפר מהדורה ראשונה עדכון: ספטמבר 0222 נתיבי ישראל החברה הלאומית לתשתיות תחבורה /אגף מו"פ וסטנדרטיזציה רחוב אריאל שרון 3, אזור התעשייה,

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

תקינה בתחום גופי תאורה מבוססי לד. אינג'דודתורג'מן סיטילייטהנדסה

תקינה בתחום גופי תאורה מבוססי לד. אינג'דודתורג'מן סיטילייטהנדסה תקינה בתחום גופי תאורה מבוססי לד לדרישות המפרט הכללי בהתייחס אינג'דודתורג'מן סיטילייטהנדסה David@citylight.co.il 052-2587602 הנחיות למתכנן המפרט הכללי למתקני חשמל הינו פרק 08 במפרט הכללי לעבודות בנייה.

More information

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي

מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית (MODULE C) מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי قاموس إنجليزي - إنجليزي - عربي בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 403 016104, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

תהליך בחינה ואישור של טכנולוגיה ניידת לבדיקות רציפות של החזר אור מסימוני דרך

תהליך בחינה ואישור של טכנולוגיה ניידת לבדיקות רציפות של החזר אור מסימוני דרך תהליך בחינה ואישור של טכנולוגיה ניידת לבדיקות רציפות של החזר אור מסימוני דרך דצמבר 2017 2 תוכן העניינים 3 4 8 10 מבוא תנאי סף להשתתפות בתהליךהבחינה והאישור ניסוי השטח הוכחתיכולת תוכנית עבודה לתהליךהבחינה

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

תאריך: B C תפוצה: אינס מנהל פרויקט יזם מכללת שאנן A B C

תאריך: B C תפוצה: אינס מנהל פרויקט יזם מכללת שאנן A B C 1 מפרטטכנימיוחד וכתבכמויות למתקנימיזוגאוויראוורור מכללת שאנן 2 מספר עבודה לקוח: מכללתשאנן עמודים: 96 0761540 תאריך: 14.4.2016 שם הפרויקט: שידרוג מערכות מיזוג אוויר במכללת שאנן עמוד זה כולל רישום של כל

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובטיחות העוסקים בקרינת לייזר), התשס"ה 2005 *

תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובטיחות העוסקים בקרינת לייזר), התשסה 2005 * 107 תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובטיחות העוסקים בקרינת לייזר), התשס"ה 2005 * בתוקף סמכותי לפי סעיפים 173 47, ו 216 לפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש], התש"ל- 1970 1 (להלן - הפקודה), ובאישור ועדת

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

Genetic Tests for Partners of CF patients

Genetic Tests for Partners of CF patients Disclaimer: this presentation is not a genetic/medical counseling The Annual Israeli CF Society Meeting Oct 2013 Genetic Tests for Partners of CF patients Ori Inbar, PhD A father to a 8 year old boy with

More information

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake

חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake חוברת מתכונים לפלטת בראוניז במולטיקייק מבית icake לרכישה היכנסו לאתר icake.co.il בראוניז שוקולד ואגוזים במולטיקייק כמות: כ- 14 יחידות 125 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה קורט מלח 2 שקיות סוכר וניל 3/4 כוס

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי )

אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן )מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי ) בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: 407 016108, מספר השאלון: הצעת תשובות לשאלות בחינת הבגרות אנגלית

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

תקנון הפעילות לתחרות ","2017 WOWJOBיולי 2017

תקנון הפעילות לתחרות ,2017 WOWJOBיולי 2017 תקנון הפעילות לתחרות ","2017 WOWJOBיולי 2017 מסמך זה הינו מסמך משפטי ואם הינכם מתחת לגיל 18 אנא קראו את תקנון זה יחד עם ההורים שלכם וקבלו הסכמתם על השתתפותכם בפעילות לפני שאתם נרשמים לפעילות באתר חובה

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א. משך הבחינה: שעה וחצי אנגלית שאלון

More information

SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING

SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING Setting the Stage The Senator and the Sabbath: Joe Lieberman on his Relationship With Sabbath It s Friday night, raining one of those torrential downpours that we get

More information

מבצע חלומי עם סדרת ריצפז פרש הום!

מבצע חלומי עם סדרת ריצפז פרש הום! מבצע חלומי עם סדרת ריצפז פרש הום! במהלך חודש ינואר 1.1.2018-31.1.2018 יתקיים מבצע ארצי ברשתות השיווק השונות עבור סדרת ריצפז פרש הום. כל מי שירכוש בחודש ינואר 2 מוצרים מסדרת ריצפז פרש הום באותה רכישה, ויתקשר

More information

מדריך שימוש בדואר האלקטרוני

מדריך שימוש בדואר האלקטרוני מדריך שימוש בדואר האלקטרוני Live@Edu UserName@Campus.haifa.ac.il תוכן עניינים א. מבוא... 2 מהי מערכת? Live@edu... 2 קבלת פרטי כתובת הדואר האלקטרוני:... 2 ב. כניסה ראשונית לחשבון הדואר האלקטרוני... 2 השלמת

More information

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Amortized Analysis Refers to finding the average running time per operation, over a worst-case sequence of operations. Amortized analysis differs

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

03/2018 לביצוע עבודות להקמת מתחם סקייטפארק בעיר לוד סיון תשע"ח יוני 2018 חותמת וחתימה:

03/2018 לביצוע עבודות להקמת מתחם סקייטפארק בעיר לוד סיון תשעח יוני 2018 חותמת וחתימה: 03/2018 מכרז פומבי מס' מכרז לביצוע עבודות להקמת מתחם סקייטפארק בעיר לוד סיון תשע"ח יוני 2018 חותמת וחתימה: תוכן חוברת המכרז מסמך א' מסמך ב' נספח 1 נספח 2 נספח 3 נספח 4 נספח 5 נספח 5.1 נספח 5.2 נספח 5.3

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

מבוטח/ת יקר/ה, קדר סוכנות לביטוח )1991( בע"מ Ltd. Kaddar Insurance Agency (1996) I g a l A l o n, T e l A v i v

מבוטח/ת יקר/ה, קדר סוכנות לביטוח )1991( בעמ Ltd. Kaddar Insurance Agency (1996) I g a l A l o n, T e l A v i v מבוטח/ת יקר/ה, פרק 1 בפוליסה זו, המתייחס לביטוח גוף כלי השיט מנוסח בשפה האנגלית וכפוף לחוק ולנוהג האנגלי, כמקובל בענף הביטוח הימי. אם הפוליסה ותנאיה ו/או תניות פטור ו/או תנאים מוקדמים ו/או חריגים המופיעים

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון ב' של בחינת הבגרות שסמלו 016103 א

More information

נספח מס' כותרות הסעיפים נכתבו לצורך הנוחות בלבד, ולא תשמשנה לצורך פרשנות.

נספח מס' כותרות הסעיפים נכתבו לצורך הנוחות בלבד, ולא תשמשנה לצורך פרשנות. כתב שירות רפואה משלימה Top 2. מבוא 2.2. המנוי יהיה זכאי לשירותים הכלולים בכתב שירות זה, או לשיפוי בגין הוצאות שהוצאו בגינם בפועל, בכפוף לתנאים, להוראות ולסייגים המפורטים להלן, ובלבד שצוין במפורש במפרט

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, 2012 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

תקנון תחרות "הבניין הממחזר"

תקנון תחרות הבניין הממחזר תקנון תחרות "הבניין הממחזר" 1. מטרת התחרות עיריית חולון ותאגיד המיחזור, כהגדרתם בסעיף 2 להלן, מכריזים על תחרות עירונית לעידוד הפרדת פסולת אריזות לפח הכתום, במטרה לקדם את הטמעת נושא הפרדת הפסולת בעיר. בתקופת

More information

האוניברסיטה הפתוחה דיני הסחר הבינלאומי הסכמי סוכנות והפצה עו"ד עידו לשם

האוניברסיטה הפתוחה דיני הסחר הבינלאומי הסכמי סוכנות והפצה עוד עידו לשם האוניברסיטה הפתוחה דיני הסחר הבינלאומי 13042 הסכמי סוכנות והפצה עו"ד עידו לשם סוכן / מפיץ Agent / Distributor Agent סוכן פועל בשם היצרן אינו צד להסכם בין היצרן ללקוח התמורה: עמלה בגין "התיווך" Distributor

More information

ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the "Company")

ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the Company) ZIM INTEGRATED SHIPPING SERVICES LTD. (the "Company") March 29, 2018 Dear Shareholder, Re: Notice to Shareholders re Nomination of Directors In accordance with Article 76 of the Company s Articles of Association

More information

תקנון מועדון לקוחות כרם אמפורה בע"מ 1. מועדון לקוחות יקב אמפורה הוא מועדון צרכנים המאפשר לאוהבי יין

תקנון מועדון לקוחות כרם אמפורה בעמ 1. מועדון לקוחות יקב אמפורה הוא מועדון צרכנים המאפשר לאוהבי יין תקנון מועדון לקוחות כרם אמפורה בע"מ 1. מועדון לקוחות יקב אמפורה הוא מועדון צרכנים המאפשר לאוהבי יין בתנאים מועדפים ליהנות משני העולמות ותרבות, שגילם מעל 18 שנה במסגרת המועדון. תקנון זה נכתב בלשון זכר לשם

More information

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי

טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי WPF-Windows Presentation Foundation Windows WPF טכנולוגיית WPF מספקת למפתחים מודל תכנות מאוחד לחוויית בניית יישומיי Client חכמים המשלב ממשקי משתמש,תקשורת ומסמכים. מטרת התרגיל : ביצוע אנימציה לאליפסה ברגע

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information

AUniversTransitLtdQualityInternatio nalmoversauniverstransitltdquality InternationalMoversAUniversTransit LtdQualityInternationalMoversAUniv

AUniversTransitLtdQualityInternatio nalmoversauniverstransitltdquality InternationalMoversAUniversTransit LtdQualityInternationalMoversAUniv AUniversTransitLtdQualityInternatio nalmoversauniverstransitltdquality InternationalMoversAUniversTransit LtdQualityInternationalMoversAUniv Import Package erstransitltdqualityinternationalmo Customs Regulations

More information

שיטות התקשרות 1 שיטות התקשרות 2. Shimon Eden

שיטות התקשרות 1 שיטות התקשרות 2. Shimon Eden שיטות התקשרות 1 שיטות התקשרות 2 Shimon Eden 22 12 16 מה משפיע על בחירת שיטת ההתקשרות? רכש לפעילות עיקרית של הארגון )מוצרי ליבה, רכש לייצור וקבלני משנה( רכש לפעילות משנית- MRO MRO(Maintenance repair & Operation)

More information

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as.

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as. Growing Day by Day משה רבינו the Example of After 120 years we will each be called upon to give an accounting of our life in front of the Ultimate Judge. We will give a report on the success of our mission,

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information